Sneeuw! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Sneeuw! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Sneeuw!

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

19 November 2014 | Verenigde Staten, Cleveland

Zo had ik vorige week nog gezegd dat het weer allemaal nog wel meeviel, nu is het echte winterweer begonnen. Er ligt een laagje sneeuw, en een ijskoude wind waait de sneeuw die er ligt continu door de lucht, wat extreem koud is! Gisteren hebben we zelfs een record gehaald met koudste dag (18 november) in de geschiedenis van noord-Ohio. Brrrr.

Gelukkig maakt de kou niet zo veel uit, wanneer je naar de Mall gaat, of met de schoolbus naar school en huis gebracht wordt :)

Ook deze week heb ik weer een heleboel leuke dingen gedaan!
Te beginnen met een oefening op school, voor wanneer er een maniak binnen komt met een geweer, we moeten natuurlijk weten wat te doen, en daarom hadden we zo ongeveer een hele ochtend van deuren-barricades, evacuatie plannen en afleidingsmanoeuvres bedenken. Ik had mazzel dat ik met mijn Britse literatuur klas was, want dat is verreweg de meest doordachte klas. Ook hebben we daar gigantisch dikke boeken, die ons beter kunnen beschermen :p (het was trouwens enorm koud, want we hadden geen jassen bij ons en moesten wel evacueren) De directeur riep om via de luidsprekers in de klassen waar de indringer zich bevond, en daar moesten wij dan op reageren door te barricaderen, evacueren of iets anders (we hadden een paar plannen klaarliggen).

Vrijdag avond had ik een meiden avondje met Marta en Stina, twee uitwisselingsstudenten uit Italië en Zweden, we keken mean girls. Her was super gezellig, en het was extra leuk dat we deze film keken, omdat mijn Franse lerares mij een (door mijn klasgenootjes gemaakte) lijst heeft gegeven met typisch Amerikaanse films die ik zeker weten moet kijken voordat ik terug kom!
Later op de avond had ik met Irene koekjes gebakken, en karamel gemaakt voor de afwerking, dat we de volgende dag deden. Ik zal een foto toevoegen.
Ook bakte ik (weer) pepernoten, omdat we s avonds een verjaardag hadden van een familielid van Mark (de vriend van Irene), de neefjes en nichtjes van Mark waren er dol op (en de rest eigenlijk ook).

Zondag gingen Irene, Mark, Karen (een vriendin van Irene en eigenaar van Bella, het paardje dat ik bijrijd) en ik naar een winkelcentrum, dat niet overdekt is. Hier is dat heel bijzonder, en het was prachtig met allerlei mooie kerstbomen (nu al). Ook gingen we daar lunchen in een heel chique restaurant, het was heerlijk. Ik heb al een paar kerstcadeautjes gekocht, want de mensen worden hier heel fanatiek wanneer het op kerst aankomt heb ik me laten vertellen, dus ik probeer de ergste drukte een beetje voor te zijn.

Ook dinsdag was ik naar de Mall geweest, om laarzen te kopen. Helaas waren ze allemaal uitverkocht (het specifieke exemplaar dat ik wil natuurlijk, niet allemaal), dus moet ik m'n winterlaarzen online bestellen. Het was vrij spannend in de Mall, omdat ik Irene was kwijtgeraakt. Ik zou even gauw naar een andere winkel lopen, dat hadden we afgesproken, maar toen ik terugkwam, was Irene niet meer op dezelfde plek. Gelukkig vonden we elkaar weer terug na even zoeken en wat hulp van medewerkers, maar op zo'n moment ben je toch wel extra bewust dat je in een vreemd land met een andere taal en gigantische winkels bent... Gelukkig was het goed afgelopen.

Verder heb ik besloten voor een paar clubs in te schrijven. Zo doe ik nu mee aan een Shakespeare wedstrijd, waarbij je een sonnet en een passage van 20 regels moet voordragen (onder begeleiding van mijn favoriete lerares, Miss Papakonstantinou) en is maandag mijn eerste bijeenkomst van de boekenclub (wat ben ik toch een nerd), superleuk dus! Ook zit ik erover te denken me nog in te schrijven voor de Key-club, wat voornamelijk vrijwilligers werk is. Een vriendin van mij, Nicki, zit ook in die club.

Verder wil ik iedereen bedanken die mij kaartjes stuurt (of zelfs een pakketje!!)
Het is zo tof om een kaartje tussen de post te hebben, dankjewel!
Tijdens het schrijven van deze blog kwam trouwens het pakketje van Joyce en Roxy aan, wat superlief van jullie!! Ik waardeer dit echt enorm :)

Heel veel kusjes en Liefs vanuit winterwonderland!!
Nerys


Ps.: mocht je mij een kaartje willen sturen maar heb je m'n adres niet, stuur me dan een Facebook-berichtje of een whats appje, dan kan ik het je geven!


  • 20 November 2014 - 07:33

    Ellen:

    Hoi lief, gezellige blog weer zeg! Ik hoop maar dat het snel lukt met je laarzen en ook je jas!
    En gezellig al die clubjes! Nerd of niet, het gaat er alleen maar om dat je van je tijd geniet! Nou ik geloof dat dat wel lukt! Heel fijn dat wij zo kunnen meegenieten!
    Dikke kus, mama

  • 23 November 2014 - 11:18

    Henk:

    Hoi lief,

    Leuk om alles zo te lezen. Stur je foto's van de sneeuwpop.
    Veel plezier princesje.
    XXXX papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 29066

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: