Vuurvliegjes en vaarwel - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Vuurvliegjes en vaarwel - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Vuurvliegjes en vaarwel

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

25 Juni 2015 | Verenigde Staten, Cleveland

De laatset week in Amerika is nu echt aangebroken (als een uitwisselingsstudent, want hierna is het een vakantie met Mamma) en het voelt heel vreemd om na zo’n lange tijd afscheid te moeten nemen en koffers in te pakken.

Op donderdag ging ik met Mike en Linda naar een gigantisch huis, van een familie die in het begin van de twintigste eeuw daar woonden. Het was erg indrukwekkend, er waren zo’n 65 kamer in het huis inclusief kamers voor bloemschikken of een aparte keuken voor alleen het ontbijt (er was ook een binnenzwembad in het huis). Nu is het alleen maar voor bezoekers te bekijken, en de ervaring was vergelijkbaar met een kasteelrondleiding. Erg leuk, ook de tuin was heel mooi en bijzonder om te zien!
Later, in de avond ging ik naar Ethan’s huis waar we met zijn zus spelletjes speelden. Het was heel gezellig maar het huis stonk enorm omdat hun hond (een keeshond!) door een stinkdier was gesprayd! Zo’n smerige lucht, maar wel grappig om te vertellen hoe dat hier een voorkomend vervelend iets is! hihi

De volgende dag ging ik vroeg op weg naar het zwembad bij ons om de hoek, omdat Molly daar zwemles heeft en me mee naar haar huis nam. We maakten samen Marta wakker (Verassingsaanval!) en maakten wafels. Daarna gingen we druk aan de slag om Marta’s afscheidsfeestje voor te bereiden. Molly had de taart gemaakt en had ook mijn naam opgeschreven, wat ik heel erg lief vond! Toen het feestje eenmaal begon hadden we heel veel lol en speelden we een spelletje, Empire, waarbij iedereen valse namen bedenkt en opschrijft en je later moet raden wie wie is en zo kan winnen! Het is heel leuk en geschikt voor alle leeftijden :)
Zaterdag haalde Linda me op van de Overs, en eenmaal thuis gaven zij en Mike me een ketting, die heel dierbaar voor me is, omdat ik mijn school heb afgerond. Daarna gingen we naar Stina’s afscheidsfeestje waar het heel gezellig was, maar ook wel moeilijk. Een boel mensen voor het laatst gezien… Voor het avondeten hadden we een dinertje met de hele familie van Linda, en ook daar was er een boel afscheid dat genomen moest worden. ’S avonds ging ik met Marta, Molly en Emily naar de ‘Homedays’, wat eigenlijk een Amerikaanse kermis is! Het was heel leuk, we gingen in wat attracties, aten een funnel-cake (moeilijk uit te leggen, maar een soort van oliebollen beslag dat gefrituurd wordt in gekke slierten) en genoten we van het vuurwerk! Hier dus geen vuurwerk met oud en nieuw, maar des te meer in de zomer!

Op zondag vierden we vaderdag, waarvoor ik een mok voor Mike had laten maken met een foto van ons erop bij de Indians-wedstrijd. Dat vond hij erg leuk, en later gingen we uit eten bij de Cheesecake factory, wat een van mijn favoriete restaurants is! Ik had (natuurlijk) een stuk cheesecake, S’mores smaak deze keer! ’S avonds maakten we een ritje (van ruim een uur) in de Volkswagen Beetle en keken we een film (intouchable). Ook ving ik een vuurvliegje, die zo rond zonsondergang overal rondvliegen!
Maandagochtend maakte ik een wandeling, daarna ging ik naar de boekenwinkel omdat ze een lezing over he leven van Hitler hielden, dat was erg interessant! Eenmaal thuis nam Mike me mee voor zijn piano-les en zette me af bij Max’ huis, vanwaar ik met Filip en Kat (en natuurlijk Max) naar een milkshake bar ging, waar ze echt de lekkerste milkshakes ooit verkochten! Ook snuffelden we even rond bij Big Fun, een winkel waar ze allerlei gave dingetjes verkopen (ik kocht natuurlijk weer een nieuwe patch). ’S avonds ging ik naar Ethans huis, waar een soort van feestje was. We speelden zijn nieuwe spel (een horror-bordspel wat heel leuk was) en vingen we met zijn zus Emily, Stina en nog wat andere meisjes vuurvliegjes in potjes, wat echt heel gaaf was!!

Dinsdag was het echt tijd om spullen in koffers te stoppen. Zover lijkt het nog wel oké te zijn, al heb ik écht die extra koffer nodig! Ook ging ik lunchen met Linda en haar zus Lila, die mij heel lief afscheidscadeautjes gaf (ook erg slim een grote rugzak die ik als handbagage kan gebruiken!) en ’s avonds ging ik met Ann en Marta Rosie uitlaten in het park vlakbij, dat was leuk. En ook hierna ving ik wat vuurvliegjes (ze blijven leuk om te vangen, en het is ook nog super makkelijk!)

Vandaag ging ik met Mike naar de bank om mijn bankaccount op te zeggen, ging ik lunchen met coach Mack en bezochten we samen de West Side Market. Ook gaf ik mijn fiets aan hem, zodat hij hem voor track en cross country kan gebruiken. Toch best wel moeilijk om gedag te zeggen, al zal ik hem met mamma nog eens zien!

Dit was het weer! Zondag neem ik afscheid van hier, en heb ik nog een kamp met de andere AFS’ers en vertrekken we om middernacht (op de 29ste) richting New York…. 
Dat zal vast moeilijk zijn, maar ook leuk! En dan zie ik dinsdag Mamma alweer !!
Dikke kus en tot heel snel

  • 25 Juni 2015 - 07:29

    Esmee:

    Hee lief,

    Nu echt nog maar het aller aller laatste stukje! Wat een gek idee eigenlijk! Gister had ik get er met mama over dat ik haar niet meer zie voor ze naar je toe gaat! Wat dus betekend dat jij mama eerder ziet dan ik!!

  • 25 Juni 2015 - 07:44

    Henk:

    De laatste lootjes.
    Nog ff en dan knuffel ik je weer in het echt.
    XXXXX
    Papa

  • 25 Juni 2015 - 07:58

    Conny:

    Nerys, dank voor al je heerlijke verslagen. Heel veel succes met al dat afscheid nemen en een heel fijne vacantie nog!
    Dikke kus en tot snel!

  • 25 Juni 2015 - 08:04

    Ellen:

    Ja, nou komt het wel echt heel erg dicht bij! gelukkig staat je programma nog steeds bol van leuke en gezellige activiteiten.
    Ik ben ook druk aan het voorbereiden en inpakken, nog 5 dagen en dan......
    Dikke kus, mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 464
Totaal aantal bezoekers 29074

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: