afscheid en vakantie! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu afscheid en vakantie! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

afscheid en vakantie!

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

03 Juli 2015 | Verenigde Staten, Cleveland

Wow, na (meer dan) een week ben ik nu afhankelijk van WIFI om van mijn computer nieuwe blogs te updaten en vandaag was de eerste kans die ik daarvoor had (sorry iedereen!)

Even vlug: Donderdag en vrijdag even rustig gedaan, wat wandelingen met Marta, Ann en Rosie en Footgolf (golfen met een voetbal) en een bezoekje met Linda aan een hobbywinkel. Toen zaterdag hadden we een afscheidsdineertje gehad bij de Moosehead, wat erg gezellig was. De rivier was heel erg wild vanwege een heleboel onweer, dus we hadden prachtig uitzicht! Daarna hadden we nog een toetje bij Dairy Queen en ging ik nog even naar Ethan, om afscheid te nemen van mijn favoriete (echte) Amerikaanse vriend! Dat was wel pittig.

Zondag was get dan zover en namen we allemaal afscheid van onze gastfamilies. We brunchten in “The Treehuggers” , een restaurantje, met de Overs en vertrokken toen. Het afscheid was toch wel moeilijk, vooral om al mijn vrienden zo verdrietig te zien (ik zie Mike en Linda immers snel weer). Na een oriëntatie-weekend gingen we met de bus naar New York. Ik zat naast Max, net zoals onze eerste keer richting Cleveland (bij onze eerste ontmoeting). Eenmaal in New York waren er meer dan duizend kinderen die weggingen, dus het was erg druk en erg groot. We maakten een klein kampje met wat andere uitwisselingvrienden (uiteraard met Marta, Stina en Max daar ook bij) en toen duurde het niet zo lang totdat mamma daar was. Het was zó fijn om elkaar weer te zien!! Na een ontmoeting met mijn vrienden namen we afscheid (dit was ook wel moeilijk) en begon onze vakantie! Eerst gingen we naar het hotel (in een taxi!) en maakten we ons klaar om NYC te verkennen met z’n tweetjes! We wandelden over Times Square, bezochten het Hard Rock café (eindelijk kon ik mijn patch ook kopen, vorige keer was ‘ie uitverkocht!!) en haalden we sushi voor een gezellige diner-picknick in Central Park! over Fifth Avenue terug gelopen naar het station en met de trein weer terug naar het hotel!
De volgende dag was het tijd om de camper op te halen!

Na langer dan gepland konden we eindelijk vertrekken in ons huis op wielen (ofwel onze Villa Ford volgens de nummerplaat), en na een lange dag rijden en wat stops kwamen we dan eindelijk aan iets ten zuiden van Philadelphia in een plaatsje Elverton waar we in een prachtig park konden overnachten. Mamma zag voor het eerst ook vuurvliegjes en dat was natuurlijk weer hartstikke leuk! Na een (mislukt vuurtje dronken we ons kopje thee maar in ons bed) en de volgende dag vertrokken we weer en gingen we Washington DC in! Het was zo leuk! We voelden ons helemaal werelds toen we zonder hulp ook de weg naar de camper weer terug konden vinden! We bezochten het witte huis, liepen door de Mall (waar al die monumenten zijn) en zagen de ellipse. Ook gingen we nog even naar het World War II monument en het Korea-war monument! Helemaal uitgeput kwamen we (in het donker) aan bij onze nieuwe camping! We zagen ook een vos, dat vond ik heel vet. Ons vuurtje lukte iets beter, maar nog niet helemaal perfect.. Gelukkig hadden we eerder die dag al boodschappen gedaan en konden we dus met een kaarsje ook heerlijk nog wat drinken!

En dan vandaag zijn we op tijd vertrokken, na een heerlijk ontbijt met American pancakes, en zijn we aangekomen in Charlottesville, waar we twee nachten op deze camping blijven en the 4th of July zullen vieren. Op deze camping hebben we dan lekker ook WIFI en een eigen elektriciteitsaansluiting en een wateraansluiting (dus hoeven we niet naar het WC-huisje te lopen!

Hele dikke kus van ons allebei, en we houden je op de hoogte!!
(ook nog tot snel)

  • 04 Juli 2015 - 08:28

    Esmee:

    Hee Liefies!

    Wat fijn dat jullie reis zo goed begonnen is! Dit verhaal doet me zo veel denken aan mijn trip door Australië met mama. Zooo leuk!

    Ik heb jullie reis schema gezien, en ik denk dat jullie echt een waanzinnig gave reis zijn begonnen. Heel veel plezier!

    Ik ben stil jaloers...


    Hele dikke kus voor jullie allebei. Xxxx




  • 04 Juli 2015 - 09:16

    Conny:

    Hallo Nerys en Ellen,

    Wat ontzettend leuk te lezen! Gaaf dat je gewoon doorgaat met je verslagen?
    Heel veel plezier en geniet ervan! Dikke kus voor allebei!

  • 04 Juli 2015 - 09:45

    Trudy Van Gerven:

    Ha dames!!
    Wat hebben jullie al veel gezien en gedaan in korte tijd. Hier snikheet en we lopen op een nacht dag ritme. Poe.
    Fijn dat jullie een goed voorziene campingplek hebben. Met Raiza alles okee. Ze heeft goed meegelopen met Erin en mij naar de boswachter en is om 6 uur gestart vanwege de hitte.
    Lekker douchen na afloop. Vond ze fijn.
    Hee, alles gaat hier gewoon door, neem het er even goed van he??


    Groetjes, Trudy,


  • 04 Juli 2015 - 12:48

    Henk:

    Wat mooi om te horen dat jullie het zo goed hebben.
    Hier is alles ook prima. We wonen nu in de mans-cave.
    Tot snel
    XXX papa

  • 05 Juli 2015 - 12:15

    Oma:

    Zo fantastich om zo al jullie belevenissen mee te kunnen maken, nou ja, visueel natuurlijk.
    heerlijkj om te horen dat alles zo goed verloopt.
    Heb heel veel plezier, en tot gauw.

    Oma cq Mama. Kissis for booth of joe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 511
Totaal aantal bezoekers 29077

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: