Halloween in een disco school...? - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Halloween in een disco school...? - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Halloween in een disco school...?

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

07 November 2014 | Verenigde Staten, Cleveland

Nu Halloween is geweest, is het natuurlijk tijd voor een nieuwe blog!!
En wauw, de halloween die ze hier hebben is ontzettend gaaf!

Allereerst moet ik nog even tussendoor zeggen dat de cavaliers (basketbal) donderdag (de dag voor halloween) een hele grote wedstrijd hadden. Het was zon groot evenement dat zelfs Imagine Dragons als een soort voorprogramma een (gratis!) concert gaf dat open was voor iedereen. Driver en zijn gastvader (en een gastbroertje) vroegen mij mee naar het concert en het was supergaaf!! Wel was het vrij koud, maar ik had voldoende kleren aan! Na het concert zijn we ergens gaan eten en hebben we een stukje van de wedstrijd gezien. Kaartjes hadden we niet, de prijzen liepen op tot wel meer dan 17.000 dollar en mensen zoals Justin Bieber (en ik geloof dat Beyoncé er ook was) waren aanwezig.

Maargoed, vrijdag was het eigenlijk halloween!! Eenmaal op school aangekomen was alles versierd (we hadden de hele week ook een spiritweek voor halloween) en was er een gigantische disco in het cafetaria. Eenmaal in de lessen waren een hele boel leraren en leerlingen verkleed (wat ook donderdag al zo was)
Na school moesten we voor de band alweer om 16.45 op school zijn, omdat we weer een wedstrijd hadden. Maar vrijdag was een speciale dag, omdat het de laatste reguliere wedstrijd van het seizoen was (al heeft onze school zo goed gepresteerd, dat we naar de play-offs gaan) en daarom hadden we senior-speeches. De senior-speeches lijken me een beetje voor zichzelf te spreken, maar het betekend dat alle seniores een kleine speech gaven om te vertellen wat ze geleerd hebben, een "wijze" les mee te geven aan de anderen, of iets anders.
Op het football-veld werden alle seniors voorgesteld en kwam iedereen naar voren. En speelde de band (zoals die er dan volgend jaar uit zal zien) het volkslied.
Daarna was het een gewone football-wedstrijd, al was de andere band in kostuum! (Wij moesten ons reguliere banduniform aan) en de andere band speelde ook een Michael Jackson Trhiller show, heel vet!

We verloren de wedstrijd. Maar omdat onze positie nog steeds heel hoog is, gaan we nog steeds naar de play-offs. Na de wedstrijd gingen we gauw naar het huis van Betti, om ons klaar te maken voor een halloween-feestje dat we daarna hadden. Er was een groot kampvuur, heel veel lekker eten en ouji-borden! (Dat spelletje met de geesten) geen zorgen, het werkte totaal niet, maar we hadden wel heel veel lol.
Ik was verkleed als een dode Indians-supporter en alle anderen waren ook verkleed (al hoeft halloween helemaal geen eng kostuum te hebben, de meisje dat het feestje organiseerde was verkleed als een ananas).

Zaterdag was het halloween in het dorp waar mijn school is, omdat we door de wedstrijd niet konden trick or treaten, dus konden we dat alsnog zaterdag doen!! We waren met een groepje van Exchange studenten en wat gastzussen, allemaal verkleed. Je gaat dus echt langs de deuren, belt aan en vraagt om snoep (door trick or treat te roepen) de meeste mensen geven gewoon een paar mini's weg, maar andere geven een hele hersey's chocoladereep weg, of een grote Milky way o.i.d. Lekker!! (Geen zorgen jongens, ik ga heel vaak naar de sportschool en lunch meestal met salades e.d.) eenmaal, terug in het huis van Betti, waar we ook zaterdag verzamelden, keken we een film (hocus pocus!) en aten we wat van ons snoep. We hadden het zo gezellig. En tijdens het trick or treaten was het trouwens ook begonnen met sneeuwen, al zette het niet door.

De rest van het weekend moest ik huiswerk maken, maar het was een super geslaagd halloweenweekend! Verder ben ik vooral heel druk met school deze week, en de sportschool.. Ik heb besloten de winter geen sport op school te doen, maar naar de sportschool te gaan, om zo fit te blijven voor de horden die in de lente begint!
Ook heb ik aanstaande dinsdag een presentatie op school ('s avonds) over Nederland, Nederlandse tradities en het dagelijkse leven in Nederland. De presentatie is dertig, vijfenveertig minuten, dus het is een behoorlijk projectje naast al mijn andere huiswerk (school gaat gelukkig heel goed).

Af en toe heb ik wel een beetje heimwee, maar gelukkig is daar niet heel veel tijd voor, omdat ik het zo druk heb. Ik ben hier nu al iets langer dan acht weken, dus dat is al een behoorlijk tijdje denk ik zo. Ik kijk uit naar alle leuke dingen die elke keer gepland zijn, morgen ga ik weer lekker uit eten (maandag ook al ;) ), zaterdag heb ik een etentje als afsluiting van het hardloopteam (in de staat heeft een meisje individueel 2e plaats behaald!!) en daarna de football-playoff wedstrijd!

Heel veel liefs en kusjes,

Nerys

Ps. 8 november is het internationale knuffel-een-Exchange-student-dag!!

  • 07 November 2014 - 07:18

    Esmee:

    Hee lief!

    Klinkt alweer als een super gaaf verhaal!
    En imagion dragons!!! Die heb ik op sziget gezien, zoooooo vet inderdaad!

    Halloween klinkt goed, en lekker hoor al dat snoep. Lekker ook dat je alles eraf kan sporten in de sportschool, dat maakt die reep stiekem nog lekkerder!

    Heel veel plezier, en we skypen snel.

    Xxxxxxxxxxxxxxx

  • 07 November 2014 - 07:32

    Ellen:

    Hoi Lief,
    Wat een geweldige avonturen weer! En de eerste sneeuw?!?!? Dat beloofd wat! Moet ik nog een winterjas opsturen

  • 07 November 2014 - 09:59

    Conny:

    Dan is Halloween toch nog niet echt overgewaaid naar nederland hoor! Leuk zeg! Zet hem op in de sportschool en geniet van je tijd daar.

    Groetjes en ik kijk iit naar je heerlijke verhalen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 29067

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: