Lekker weertje! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Lekker weertje! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Lekker weertje!

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

16 April 2015 | Verenigde Staten, Cleveland

Nou had ik vorige week nog ergens sneeuw zien liggen, nu heb ik al lekker een bruin koppie en heb ik eeuwig ´sokken´ aan! Het hardlopen is heel leuk en nu het weer ineens warmer is, is het ook nog lekker voor m’n kleurtje.

Sinds vorige week heb ik weer een heleboel gedaan, zo had ik donderdag met Julie, een meisje van mijn school, afgesproken. We gingen eerst wat shoppen, stuitte pardoes op een mooie prom-jurk die heel goed paste! En daarna gingen we bij mij thuis zelf pizza’s maken en een leuke film kijken! Het was super gezellig en heerlijk dat we nog even vakantie hadden, al is nu het harde leven weer begonnen, haha.

Mijn laatste echte vakantie dag had ik met Max, een uitwisselingsstudent van Duitsland die aan de andere kant van Cleveland woont, afgesproken. We gingen eropuit met onze fietsen, omdat het weer echt super was! Grappig om te vertellen is de reis naar Max toe, omdat ik met de trein ging, wat echt een hele onderneming is hier! De reis is maar zo’n 20 kilometer denk ik, maar je zit toch wel bijna drie kwartier in de trein (Zutphen-Dieren is dezelfde afstand met maar 10 minuten reistijd…). Ook hebben ze heel veel stops voor de trein, maar roepen ze die niet om en het is ook niet altijd heel duidelijk aangegeven. Goed stops tellen dus.. Maargoed, eenmaal aangekomen was het heel erg leuk! Max liet zijn dorp zien, zijn school en we haalden wat sushi voor lunch bij de lokale supermarkt, wat we opaten bij een grafitti-muur tijdens een picknick. Ook bezochten we wat kleine winkeltjes, eentje was echt heel erg gaaf! Ze verkochten allerlei gekke en grappige hebbedingetjes en ik kocht een Cleveland-sticker voor op m’n koffer en een paar van die dingen die je op een jas kan naaien! Erg leuk.
Wat Cleveland Heights (Max’ dorp) zo anders maakt van Berea is dat er een wet is tegen alle keten-restaurants. Daardoor zijn er dus een heleboel leuke kleine restaurantjes en cafeetjes die een kans hebben om te groeien. Het deed me een beetje aan Nederland denken. 
We gingen uit eten met zijn gastbroer en daarna dronken we wat koffie in ’Phoenix’ Max’ favoriete cafeetje. Later haalde Mike me weer op, omdat ik vroeg naar bed moest, voor de wedstrijd die ik zaterdag had!

De wedstrijd was heel erg leuk, ik was in eerste instantie in twee evenementen geplaatst, de 4x1600 meter estafette en een speciale estafette die als volgt gaat 800/400/1200/1600. Ik zou de 1200 rennen, maar tijdens mijn mijl (1600) verzwikte ik mijn voet iets en wilde mijn coach me niet mijn andere evenement laten rennen omdat hij me wilt ’bewaren’ voor later in het seizoen. Gelukkig ging mijn eerste evenement wel behoorlijk goed en behaalden we met z’n vieren de derde plaats, en daarmee wonnen we een medaille! Om die overwinning te vieren gingen we (Mike, Linda en ik) ’s avonds uit eten en daarna naar de film ´Woman in Gold’ die over het schilderij gaat. Later aten we een ijsje bij een lokale ijsmaker, die echt waanzinnig lekker ijs maakt!

Mijn allerlaatste vakantiedag was dan zondag aangebroken en ik deed lekker niet zoveel. Maandag had ik dan weer school en een extreem moeilijke hardlooptraining gehad. Gelukkig hebben we alleen volgende week nog moeilijker, en daarna worden de maandag trainingen ook weer minder moeilijk. Al geeft het natuurlijk wel een kick wanneer je het dan weer kan uitrennen!

Ook vandaag had ik dan weer een wedstrijd (voor mij is het nog woensdag) en al had ik geen nieuw record gelopen, ik voelde me heel goed. Vooral nadat ik zaterdag mijn voet een beetje verzwikt had, en het nog wel gevoelig is (en misschien ook een beetje opgezwollen is weer..). We hadden het heel goed gedaan en de langere afstanden (van de meisjes) waren heel sterk!

Ik heb ook weer hele leuke dingen om naar uit te kijken, zo heb ik morgen een afspraak om bloed te doneren op school en vrijdag ga ik op een kamp met de kerk van Ann en Marta, waar ik ook wel heel erg naar uit kijk. We hebben dan een ochtendprogramma bijvoorbeeld en de rest van de dag hebben we ook tijd om in het natuurreservaat te wandelen waar onze faciliteit gelegen is! Helaas moet ik wel m’n hardloopwedstrijd missen, maar dat is gelukkig geen ramp.

Hele dikke kus van hier!

  • 16 April 2015 - 08:33

    Esmee:

    Hee liefie!

    Wat fijn dat het alweer zoveel ster gaat met je voet weer, en dat je woensdag alweer gewoon mee mocht doen!

    Ik dacht dat die foto met de sushi met een meisje was toen ik hem op instagram voorbij zag komen :0!! Maar dat was dus met max. Gezellig hoor!

    Hele dikke kus! I love you
    Lalalalalalalalalaaaaaaa

  • 16 April 2015 - 09:04

    Ellen:

    Hoi Lief,
    Wauw! De derde plaats met een plak! Wat een mooie prestatie! En wat fijn om te weten dat je coach zo zuinig op je is!
    Wat is dat grappig dat de treinregelingen zo onderontwikkeld zijn daar! Dat had ik niet gedacht! Misschien zijn wij het ook wel goed gewend.
    Leuk dat je zo gezellig bij Max bent geweest.
    Het duurt nu ook niet zo lang meer voor je op reis gaat met AFS toch? Spannend hoor!
    Blijf genieten schatje, tot Skype, mama xxxxx

  • 16 April 2015 - 12:08

    Annemarie:

    Lieve Nerys,

    Leuke blog weer, Nerys! Fijn dat je ons zo goed op de hoogte houdt van al je activiteiten. En, wat leuk dat je zo fanatiek aan het hardlopen bent! Wel heel blijven en niet TE veel trainen, anders krijg je blessures. Geniet van het mooie weer daar, hier is de lente ook begonnen! Dikke kus van Annemarie en de andere Koppertjes

  • 16 April 2015 - 19:01

    Henk:

    Weer goed bezig kanjer.

    Kus papa

  • 20 April 2015 - 00:16

    Ditte:

    Hee lieve Nerys,

    Ik moest ineens aan je denken dus ik dacht even lezen hoe het met je gaat.
    Wow wat een belevenissen weer!
    Goed bezig :) Geniet nog even verder.

    Dikke kus en knuffels

  • 26 April 2015 - 16:28

    Oma:

    Hallo Nerys, wat heb jij een ontzettend druk leven in de states. Het nis haast niet bij te houden. Ik ben heel blij met je goede berichten en prestaties. Top hoor, kus Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 29073

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: