WINTER IS COMING - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu WINTER IS COMING - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

WINTER IS COMING

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

08 Januari 2015 | Verenigde Staten, Cleveland

Weer een week voorbij, weer tijd voor een nieuwe blog!
Op zaterdag was ik samen met Marta en haar gastfamilie naar het Kunstmuseum van Cleveland geweest! Voor de oplettende lezers, ja daar was ik eerder al eens met Irene geweest, maar ik kon het toen helaas niet allemaal bekijken, en nu had ik meer de moderne kunst bekeken! Jackson Pollock, Andy Warhol en nog veel meer grote namen! Zo cool! S avonds ging ik met Irene naar de Mall, waar ik een nieuw horloge kocht! Ik had het al eerder gezien, dus was erg blij dat ik het nog kon kopen!!

Op zondag had ik iets nieuws geprobeerd, ik ging met de gastfamilie van Marta en Marta naar de kerk. Het was een vrij rustige kerkdienst, maar wel leuk om mee te maken in een ander land! Eenmaal terug ging ik met Irene weer eens paardrijden, wat er met alle drukte rondom de kerst toch minder van was gekomen. Ik ben bang dat het snel helemaal zal minderen, omdat de winter nu echt in aantocht is, of misschien zelfs al is begonnen...

Op maandag was de vakantie toch echt voorbij en moest ik weer naar school! Het was weer leuk en leerzaam, al vind ik wel echt dat de leraren het de leerlingen een beetje makkelijk maken, en ligt ook het tempo erg laag... (Gelukkig is het nog steeds een uitdaging om alles in het Engels te volgen, en verveel ik me lekker niet) na school had ik eerst de boekenclub, waar we dit keer boeken in dozen stopten, omdat we ze hadden ingezameld voor een goed doel! Daarna had ik een repetitie voor de one-act, wat ook weer erg gezellig was!

Op dinsdag begon het weer om te slaan en werd het erg koud! Een klein laagje sneeuw was ook al gevallen.. S avonds was de première van het nieuwe seizoen van de televisieserie Pretty Little Liars, een show die ik in Nederland altijd online moest opzoeken, maar nu kwam Lucy, een Amerikaanse vriendin van mij, en konden we hem samen kijken op de televisie!! Het was zo gezellig! We hadden popcorn en cola en de nieuwe aflevering was superspannend!

En dan vandaag... Ik hoopte om eerlijk te zijn op een sneeuwdag. Het heeft dinsdag nacht de hele nacht gesneeuwd en er ligt zo ongeveer tien centimeter sneeuw. Dat zou niet eens zon grote ramp zijn, mits het geen min dertien graden zou zijn overdag. Vandaag na school (en na de repetitie voor de one-act) was ik naar de sportschool gegaan zoals ik altijd doe, wandelend. Het was ijs en ijskoud! En ik had meerdere handschoenen aan en meerdere sjalen rond mijn hoofd gewikkeld Eenmaal aangekomen op de sportschool kwam na een tijdje ook Lucy, die me vertelde dat je eigenlijk helemaal niet buiten mag/moet lopen wanneer het zo koud is, omdat de sneeuw je een frost-bite kan geven! (Wist ik dus niet, en Irene was ook al een beetje geschrokken, sorry jongens!) Ook is het misschien wel min dertien, maar de gevoelstemperatuur (dit verzin ik serieus niet) is wel -23 graden Celsius!!
Je kunt je dus wel voorstellen dat ik vanavond even helemaal een gat in de lucht spring toen ik op de televisie zag (er zijn hiervoor lokale blokjes onderin beeld) dat de school morgen is gecanceld. Ook al is school superleuk, het is soms een beetje irritant dat wanneer het buiten koud is en je je warm moet aankleden (lees trui en uggs) dat de school dat helemaal niet als een hint ziet de verwarming iets lager te zetten dan superwarm, waardoor je dus altijd of te warm of te koud bent... Dat is zeker een verbeterpuntje :)

Dikke kus vanuit een ongelofelijk koud Ohio, waar ik dankbaar ben voor centrale verwarming binnenshuis!

Ps. Door de sneeuwvrij morgen staat er (heel toepasselijk) een ijsje eten bij een ijssalon met Marta, Molly (haar gastzus) en Sarah (Molly's beste vriendin) op de planning! :D life=Good

  • 08 Januari 2015 - 08:24

    Ellen:

    Zo he! dat zijn nog eens temperaturen! Wel jammer dat je nu dus helemaal geen sneeuwpop kunt gaan maken!
    En hoe leuk dat je nu het nieuwe seizoen PLL gewoon op tv kunt volgen! Als je thuiskomt kun je misschien net deze serie nog een keer zien....... ;)
    Lief ik hoop dat je jas er inmiddels is...... en dat de temperaturen een beetje mee zullen vallen zodat je ook af en toe kan genieten van de winter!
    Groetjes uit een veel te warm Dieren,
    Dikke kus van je moeder die super trots op je is!

  • 08 Januari 2015 - 09:45

    Conny:

    Nou zeg dat is me wat! Min 23 gevoels temp! Hopelijk duurt dat niet al te lang!
    Ik heb geen idee hoe lang die winter daar in cleveland kan duren. Maar niet naar buiten kunnen lijkt me wel een beetje een ramp! Heel veeel plezier en ik hoop dat het zonnetje snel weer komt. Groetjes Conny

  • 08 Januari 2015 - 18:39

    Paul:

    Hoi Nerys,

    goh ik zou die foto's wel eens willen zien; hoe koud is min 23 dan wel niet?


  • 08 Januari 2015 - 21:50

    Henk:

    Kus voor extra bescherming tegen de kou.

    xxxx
    Papa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 29099

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: