Kunstmuseum, eerste lessen en uit eten!! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Kunstmuseum, eerste lessen en uit eten!! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Kunstmuseum, eerste lessen en uit eten!!

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

17 September 2014 | Verenigde Staten, Cleveland

Het is alweer meer dan een week geleden dat ik aangekomen ben in Amerika, engen beland in deze achtbaan van avonturen, ondernemingen en vroeg opstaan ;)
Het is hier zo anders dan in Nederland, dus ik ben continu gefascineerd over alles wat anders is hier. Er zijn hier bijvoorbeeld duizenden eekhoorntjes, en ze zijn OVERAL, ook zijn er een heleboel herten, ze lopen over straat, in de tuin en staan te grazen naast de snelweg.. Haha
Het eten is ook totaal anders, uit eten gaan gebeurt hier een paar keer per week en de porties zijn heel groot, maar het eten is vooral vaak ongezond (al krijg je redelijk goede school lunches :D). Als ik niet lid was geweest van de cross-country (hardlopen) zal ik waarschijnlijk behoorlijk wat aankomen denk ik. Maar nu heb ik vijf dagen per week twee uur hardlooptraining, inclusief interval training en op de zaterdag (voor de zesde dag van de week) zijn er vaak hardloopwedstrijden. Op dit moment denk ik erover na om de coach te vragen of ik misschien een of twee trainingen per week mag missen, omdat ik om 6.45 in de schoolbus moet zitten, want de school begint om 7.20, dan is de dag afgelopen om 14.30 maar de training begint pas om 15.30, wat betekent dat ik pas om 17.30 klaar ben, en pas om 18.00 thuis ben (dan moet ik douchen ben ik pas klaar om half zeven, om vervolgens huiswerk te maken) daardoor slaap ik op het moment vrij weinig en zie ik Irene vrij weinig.
Verder zijn de lessen erg leuk, en de leerlingen (en leraren) zijn vriendelijk en aardig. De lessen zijn vrij makkelijk, maar omdat alles in Engels is, is dat niet zo erg.
Mijn rooster voor elke dag is als volgt, ik begin de dag met art/drawing, wat gegeven wordt door een man die een beetje op Elvis lijkt (valse hoop meiden, de dikke Elvis), gevolgd door britisch literature, wat erg leuk is, we lezen Shakespeare en doen gekke accenten enzo, daarna heb ik modern literature wat mijn favoriete vak is, de leerlingen zijn erg aardig en de lerares is geweldig (btw ze is een gigantische star trek fan en herkende mijn naam meteen, ze was zo opgewonden erover dat ze gelijk haar man smste om het tegen hem te zeggen!!). Daarna heb ik een korte period study hall (ong. 20 min.) waar ik huiswerk kan maken, gevolgd door french 3 (dit moet een moeilijk niveau voorstellen maar is havo2 niveau ongeveer.). Dan kan ik lunchen, en heb ik sociology, zoology en de marching band, ik speel de symbols (maar ze zijn erg zwaar hahaha)
Dan is de dag om en kan ik me omkleden voor de training, en doe ik wat huiswerk met het team.

Van het weekend ben ik naar het art museum in Cleveland geweest, en het was heel erg mooi! Ik zal een paar foto's toevoegen!

Heel veel liefs vanuit Ohio!

  • 18 September 2014 - 08:03

    Ellen:

    Wat leuk om weer zo'n mooi verslag van je te lezen! Wat een drukke dagen zeg! En je speelt in de band! Wat grappig! Mogen jullie dan de football wedstrijd openen?
    Geniet ervan schat, tot je volgende verslag.
    Kusjes terug, mama

  • 21 September 2014 - 04:21

    Ditte:

    Hee lief,

    Poehh wat een druk leven heb jij daar.
    Fijn te horen dat t goed gaat
    Knuffel

  • 21 September 2014 - 10:04

    Joyce:

    Hai Nerys,

    Zo leuk om jouw verhalen te lezen, geniet ervan meisje!
    Maar dat doe je volgens mij al volop :-)

    Liefs, Joyce



  • 22 September 2014 - 06:23

    Marjolein:

    Hoi Nerys,
    Wat leuk je verhalen te lezen! Geniet van je tijd daar.
    Het is een geweldige ervaring.

    Liefs van ons XXXX

  • 25 September 2014 - 11:48

    Oma:

    Hier is oma, net van je moeder geleerd hoe ik jouw reisverslag kan vinden en dat ga ik nu lezen. Ik wens je alle geluk van de wereld, en veel succes met je studie. Heel veel liefs en een dikke kus van je oma die heel trots op je is.

  • 26 September 2014 - 12:50

    Oma.:

    ..Je verslagen gelezen, en nu weer opgezocht, wat me nog gelukt is ook. Goed hè. Wat een heel ander leven zeg! Nu komt het er op aan om jezelf goed aan te passen aan de andere omstandigheden. Ik heb er alle vertrouwen in dat het je zal lukken, ook al zal het soms wel eens moeilijk zijn en misschien een beetje tegenvallen. Moed is in dit geval nodig, en die heb je wel. Heel veel lieve groeten,dikke kus van Oma. Ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 27 September 2014 - 05:07

    Nerys Van Tent Becking:

    Dankjewel voor alle lieve en leuke reacties!!
    Ik ga m'n best doen om van het weekend weer een nieuwe blog te maken en online te zetten! Kusjes

  • 28 September 2014 - 18:44

    Conny:

    Wat een drukte zeg uitslapen is er dus alleen in het weekeind bij! Succes en erg vell plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 450
Totaal aantal bezoekers 29090

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: