Op een kwart. - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Op een kwart. - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Op een kwart.

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

26 November 2014 | Verenigde Staten, Cleveland

Het is alweer elf weken sinds ik mijn familie op Schiphol heb uitgezwaaid. Elf van de om en nabij 44 weken, ik ben op een kwart van mijn tijd hier. Elke dag geniet ik met volle teugen, en doe ik zoveel mogelijk leuke dingen!

De afgelopen week heb ik heel veel met vrienden/vriendinnen afgesproken, samen naar de sportschool en daarna heerlijk op z'n Hollands een kopje thee met een stroopwafel eten (we waren toch al bij de sportschool geweest).

En, afgelopen vrijdag had ik mijn allereerste SNEEUWVRIJE dag!!! Het was zo cool! Er lag een dik pak sneeuw, en ik stond te wachten op de bus met mijn buurjongen. De bus was een beetje laat maar dat gebeurt wel eens vaker. We waren allebei niet door school gebeld dat we sneeuwvrij zouden hebben. Dus toen er ineens een auto langsreed om te zeggen dat we sneeuwvrij hadden, was het extra gaaf!
Ik ging gauw terug m'n bedje in voor een uurtje extra slaap. Daarna hadden Irene en ik een heleboel kleine dingetjes die we moesten regelen, dus dat deden we maar :)

De afgelopen week is er ook iets heel treurigs gebeurt. De eigenaar van de stal hier, is overleden. Hij was een paar weken geleden geconstateerd met kanker, en toen ging het allemaal heel snel. Heel verdrietig, en dieptreurig. Gister avond was er een dienst, waar we heen zijn gegaan. Het was heel anders dan in Nederland, iedereen kon opstaan om iets te zeggen. Op deze manier kwamen er een heleboel mooie herinneringen aan hem naar boven. Erg mooi.

Van het weekend ben ik met Marta, Stina en de gastmoeder en -zus van Marta naar een outlet winkeldorpje geweest (net zoiets als batavia stad), wat erg gezellig was. Aansluitend gingen we naar een school toneelvoorstelling, inherit the wind. Het was een interessante voorstelling en erg gezellig.

Afgelopen maandag was mijn eerste bijeenkomst voor de boekenclub! er zijn ongeveer zeven mensen, en we lezen dan allemaal hetzelfde boek, elke week komen we samen en gaan we discussiëren over de inhoud van Het boek. maandag hadden we dat eigenlijk niet zo gedaan, omdat niet iedereen er was, en de bibliothecaresse, die tevens onze begeleider is, ons nodig om een paspop die in de bibliotheek staat een andere outfit te geven. Het was erg gezellig, en we hadden een hoop lol om die paspop een traditioneel Nigeriaanse outfit aan te trekken.

Ook was er dinsdag de Turkey Trot op school. Een hardloopwedstrijdje met een parcour rondom de school vlak voor thanksgiving (dat morgen al is!!). Mensen waren vreemd verkleed, zonder shirt (al is er nu ineens geen sneeuw meer, het is wel erg fris), en/of met vreemde pruiken en hoeden. Het is een afstand van 1.5 mile, dat ook wel als iets meer dan twee kilometer gerekend kan worden. Ik had een erg goede race, werd van iedereen nummer 20 (ik weet niet het totale aantal, maar denk meer dan honderd), van de meisjes nummer 4, en van de senior meisjes nummer 1, wat me totaal onverwachts een prijs opleverde, een cadeaubon van de plaatselijke banketbakkerij! Erg leuk en lekker dus! Na de Turkey Trot waren we uit, en moesten we even op de schoolbus wachten. Nu hebben we vakantie, tot aankomende maandag, vanwege Thanksgiving hebben we een paar dagen vrij.

Ik laat jullie volgende week weten hoe dat allemaal was!! Ik heb voor de blog van deze week een paar random foto's toegevoegd, dus veel kijkplezier!!
Kusjes van hier!



  • 26 November 2014 - 16:48

    Annemarie:

    Hi Nerys,

    Bedankt voor je nieuwe blog, fijn om je te kunnen volgen! De foto's vallen hier ook in de smaak, met name die van de Oreo's!! Dikke kus van alle Koppertjes

  • 26 November 2014 - 17:39

    Ellen:

    Ha fantastische dochter!
    Wat fijn weer een nieuwe week van je te kunnen lezen. Wel heel erg naar van het overlijden van de stalhouder! Dat had je niet gedacht dat je dat ook mee zou maken!
    Verder natuurlijk wel weer heel veel gezellige avonturen en bezigheden! Fijn hoor!
    Tot je volgende keer, dikke kus,
    mama

  • 26 November 2014 - 17:45

    Hidde:

    ej echt super gaaf dat je de turkey trot zo goed hebt gelopen. ik ben super trots op je dat je t allemaal zo goed daar doet. ik hoop dat je daar nog veel plezier zal hebben.

  • 26 November 2014 - 21:17

    Conny:

    Onvoorstelbaar de de eerste kwart er al wee op zit! Fijn dat alles zo goed gaat!
    Nog heel veel plezier!
    Groetjes

  • 26 November 2014 - 23:02

    Esmee:

    Hee lief!

    Alweer op een kwart! Wat gaat het snel.. (Ik lijk wel een omaatje die klaagt over dat de tijd zo hard gaat..:-0 )

    Wat verdrietig van de stal eigenaar. Wat mooi dat er op zon bijzondere manier afscheid genomen kan worden!

    Ik ben heel benieuwd hoe thanksgiving zal zijn! En kijk zeker uit naar je nieuwe blog!

    Gefeliciteerd met je prijsje;) altijd leuk om te winnen, zeker als er zulke leuke kadobonnen bij komen kijken!

    Hele dikke kus!
    Love you en eetsmakelijk!

  • 28 November 2014 - 17:22

    Oma Zwetsloot:

    Lieve Nerys, vanmorgen je lieve kaart ontvangen en nu dus je verslag gelezen. Ik ben heel erg trots op je dat je het zo goed doet.En ik lees met veel plezier over je belevenissen. Heerlijuk om op deze manier contact te hebben.Dank je voor je aandacht en de beste wensen voor de volgende tijd.
    Liefs, kusjes en knuffels van je Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 300
Totaal aantal bezoekers 29069

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: