Laatste blog. - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Laatste blog. - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Laatste blog.

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

22 Juli 2015 | Verenigde Staten, Cleveland

Sinds de vorige blog is er natuurlijk weer een hoop gebeurd. we zijn naar Chattanooga geweest, wat mooie natuur was maar het weer was niet zo prachtig (wel hadden we per ongeluk ons vuilnis buiten gelaten en was er een wasbeertje op onderzoek gegaan. De buit bestond uit een stuk watermeloen die hij kon afknabbelen en een leeg pakje van chocoladekoekjes die hij af had gelikt. hoe we dit weten? Hij had het zo’n tien meter verderop laten liggen… en voor ieder die het niet weet, het geluid van wasberen is gegniffel.) Daarna zijn we doorgereden naar Kentucky waar we extreme onweer kregen (we moesten schuilen in een tornado-schuilhuis en de onweer was enorm). Daar konden we dus niet zoveel ondernemen, al hadden we wel een uilenpaartje vlakbij onze camper, wat heel gaaf was om te zien!! Daarna kwamen we in Ohio, waar we nog één nachtje hadden voor we in Cleveland aankwamen. In Cleveland hadden we het heel gezellig, we verbleven bij de Over familie omdat het niet handig was bij Mike en Linda, maar dat mocht de pret niet drukken. We zagen mijn coach, Simon en Anna en hadden veel plezier met Molly en Randy (die alleen wel op vakantie ging). We bezochten het museum, cleveland downtown, de West Side Market, Berea downtown, het park en nog veel meer.

Toen was het weer tijd om te vertrekken en reden we naar de Niagara watervallen, waar we een bootje namen om de watervallen te bekijken, het was fantastisch! De watervallen waren zo indrukwekkend! Later gingen we naar de camping en hadden we een vuurtje. De volgende dag vertrokken we zuidelijker en kwamen we op een camping waar we een bootje huurden en over een meertje voeren. Het was heel gezellig, maar ook hier was het weer niet echt top en moesten we op een gegeven moment gauw terug omdat het dreigde te gaan onweren (en dat deed het ook, je kan wel raden dat we geen fikkie hadden die nacht).

Weer verder kwamen we bij een camping vlakbij de Hudson River aan en hadden we ’s avonds een fikkie. Toen we besloten even de afwas weg te werken en het bed op te maken waren we vergeten om de zak marshmallows op te ruimen… Na een tijdje dacht ik dat mama terug was van de afwas want ik hoorde wat geritsel, maar toen ik achterom keek zag ik dat ze net terug kwam lopen… Gauw liepen we samen naar de marshmallows met onze zaklamp en wat bleek, maar liefst drie kleine wasbeertjes zaten zich te goed te doen aan de marshmallows! Heel brutaal deden ze net of het heel gewoon was en bleven aanvallen. Toen we dichterbij kwamen liepen ze dan wel een beetje weg, maar ze probeerden de zak mee te nemen. Eentje bedacht zelfs dat het handig zou zijn om in de boom te klimmen met de zak in zijn bekkie. Het was heel schattig en aandoenlijk maar we pakten de zak af en toen renden ze natuurlijk vlug weg. Wel leuk dat we een (nee, drie!) wasbeertjes zagen.
De volgende dag gingen we naar New York City, wat natuurlijk weer supervet was! We gingen naar de 9/11 memorial en daarna liepen we door een park om Lady Liberty te bewonderen. Daarna gingen we richting de Brooklyn Bridge, waar we overheen liepen. Daarna gingen we naar het MoMa, waar ik héél graag heen wilde (Dankjewel mamma!) en bewonderden we allerlei werken van grote kunstenaars zoals Picasso, Andy Warhol, Jackson Pollock, Henri Matisse, Roy Lichtenstein, Piet Mondriaan, Magritte, een speciale collectie van Yoko Ono én mijn persoonlijke favoriet; Vincent van Gogh. We zagen de sterrennacht en het was fantastisch! Ook kocht in mijn eigen Sterrennacht (geen zorgen, het is maar een replica) en allerlei andere gave werken op postkaart formaat. Daarna liepen we weer naar Times Square, aten we een hamburger in het Hard Rock Café en dronken we een kop koffie met een koekje op de trappen bij Times Square (het was ondertussen al donker..) Daarna gingen we weer terug naar de camping, of liever gezegd, eerst met de Metro naar Penn Station en van daar met de trein naar New Jersey waarbij we nog een keertje moesten overstappen om bij het juiste station aan te komen waar we de bus hadden geparkeerd. Gelukkig was alles goed en eenmaal terug op de camping gingen we vlug slapen.
Dat brengt ons tot vandaag, de allerlaatste dag. We hebben de camper ingeleverd en zijn met de Taxi naar het vliegveld gebracht. Onze vlucht was gecanceld, maar daardoor werden we naar een nieuwe vlucht geboekt die alleen maar business-class heeft en mogen we in de BA lounge wachten tot onze vlucht gaat vertrekken (ze hebben lekker eten). Om zeven uur voor ons, dat is één uur ’s nachts voor jullie. Dan stappen we in Londen over en zijn we om kwart voor elf, NEDERLANDSE TIJD (:D) op schiphol!

Doei Amerika, it’s been real.

• 22 Juli 2015 - 23:24

Henk Van Tent Becking:

Wel wat raar, de laatste blog.
    Morgen zien we elkaar in het echt en kunnen we eindelijk weer knuffelen.

Dus het is iets van jammer en hoera.

Kus en tot morgen
    Papa

• 23 Juli 2015 - 08:33

Conny:

Happy landing!

Welkom terug in Nederland!