Rocky Horror Picture Show en afscheid van Mickey - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Rocky Horror Picture Show en afscheid van Mickey - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Rocky Horror Picture Show en afscheid van Mickey

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

11 Juni 2015 | Verenigde Staten, Cleveland

Alweer een week voorbij, en omdat het vakantie is was ik bijna vergeten een blog te schrijven!

Op donderdag ging ik naar Cleveland Heights, om daar met Max af te spreken. Er was een AFS bijeenkomst, maar omdat Max in een andere regio zit was ik technisch niet uitgenodigd. Gelukkig zijn de AFS’ers allemaal heel aardig, en was ik van harte welkom. We brachten allemaal iets mee (Max en ik verzorgden groentesticks!) en ontmoetten wat anderen bij een school. Van daaruit gingen we naar een park, waar we nog veel meer AFS studenten ontmoetten. Het was erg gezellig en we waren met zo’n groepje van 12. Ik kende iedereen, sinds we ook met elkaar naar New York zijn geweest en we kampen samen hebben gehad. We waren aan het kletsen en langzaam maar zeker waren we nog maar met z’n drietjes over; Max, Kat (uit Vlaanderen) en ik. We hadden zo ontzettend veel lol! 

De volgende dag regelde ik allerlei dingetjes, we moesten hotels reserveren voor onze trip naar de Niagara watervallen en Toronto die over een week is, ik moest een stukje voor het AFS jaarboek schrijven en zulk soort dingetjes meer. Lekker uit eten geweest bij Applebee’s (een van mijn favoriete restaurants hier) en ’s avonds maakten Linda en ik nog een wandeling.
Zaterdag skypte ik met Mamma en vertelde ze me dat het slecht ging met Mickey, een van de katten. Dat vond ik wel lastig. 
’S avonds werd ik door Ethan opgehaald en gingen we samen met Emily (zijn zus) naar de Rocky Horror Picture Show! We moesten ons natuurlijk eerst verkleden als de karakters van de film/musical en ik ging als Columbia. Ethan verkleedde zich als de vrouwelijke hoofdrolspeelster en Emily was ‘mijn’ beste vriendin. De show was in Cleveland Heights, dus dat was een behoorlijk ritje in de auto (zo’n 45 minuten). De show begon pas om middernacht en het was zo gaaf! Ik had een grote “V” op mijn voorhoofd, omdat ik de show nog nooit gezien had, en daardoor een Rocky Horror Picture Show Virgin moest zijn. Er werden verschillende “virgins” uitgekozen (gelukkig ik niet) die naar voren werden gekozen en gekke dingen moesten doen. Daarna moesten alle Newbies opstaan terwijl de rest zat en moesten we allemaal een “pledge” maken. Het was heel grappig. Toen kon de show écht beginnen. De film begon en wat typisch is bij de RHPS is dat acteurs de film naspelen in de ruimte tussen het scherm en de eerste rij stoelen (natuurlijk zaten wij op de eerste rij!!) en het publiek (de mensen die de show al veel vaker hadden gezien) maakten allerlei grappige varianten op de werkelijke tekst die in de film gezegd werd. Het was nogal een dolle boel.
Ook hadden we van tevoren een lijst gekregen met dingen die we mee moesten nemen om te gebruiken tijdens de film, zodat je met de juiste scene de juiste actie kon ondernemen (zoals toast die je moest gooien, lichtjes om op te steken, feesthoedjes, rijst om te gooien met de bruiloft ect.) Een hele onderneming dus. Het was echt heel gaaf. Eenmaal thuis was ik natuurlijk Knock-out.

Zondag ging ik met Mike en Linda naar de boekenwinkel in de volkswagen, gingen we uit eten en maakte ik een wandeling, waarbij ik een baby-hertje zag, erg snoezig!
De volgende dag vertelde mamma me dat Mickey op dinsdag ingeslapen zou worden, heel sneu. Later op de dag ging ik met Mike mee naar zijn piano les, waar hij me afzette bij mijn favoriete café in Cleveland Heights, Phoenix. Max, Filip en Kat kwamen ook en we dronken gezellig samen koffie, waarna Mike me weer oppikte na zijn pianoles. 
’S avonds kookten we samen en aten we lekker buiten.

Midden in de nacht ging mijn wekker dan, zodat ik met thuis kon skypen om afscheid van Mickey te nemen en “erbij” te zijn wanneer de dierenarts zou komen. Ik vond het heel moeilijk, maar fijn dat ik er op deze manier toch een beetje bij kon zijn. 
De rest van de dag niet zo veel gedaan, totdat Linda en ik ’s avonds naar een optreden van Mike (& Mary) gingen in een bibliotheek. 
En vandaag deden Mike en ik wat boodschapjes, las ik wat, werkte ik in dit schriftje dat ik aan het maken ben voor de uitwisseling studente die we van het zomer vanuit Canada krijgen waarin ik wat Nederlands in het Frans probeer uit te leggen (na 7 jaar frans hoop ik dit toch matig te kunnen ;p) en later op de avond nam ik afscheid (voor nu) van Simon en Anna, die ik alleen nog zal zien wanneer mamma en ik terug naar Cleveland komen. We gingen uit eten en daarna frisbeen in het park en gaf ik ze een cadeautje, waar ze heel blij mee zijn.

Dat was het voor vandaag weer, ik post volgende week weer nieuws!

  • 11 Juni 2015 - 07:30

    Henk:

    Hoi prinsesje,

    Spannend de laatste lootjes. Ik ben benieuwd of je foto's hebt van de Rocky show.

    XXXX
    Papa

  • 11 Juni 2015 - 07:30

    Henk:

    Hoi prinsesje,

    Spannend de laatste lootjes. Ik ben benieuwd of je foto's hebt van de Rocky show.

    XXXX
    Papa

  • 11 Juni 2015 - 08:13

    Ellen:

    Hoi schattekind,

    Het was een rare week met ups en downs! Gelukkig dat er nog steeds genoeg leuke dingen zijn! Volgende week lekker naar Toronto en de Niagra Falls! Geniet ervan!

    Dikke kus, mama

  • 11 Juni 2015 - 08:55

    Esmee:

    Goedemorgen schattie!

    En alweer een week voorbij. Wat komt de dag dat je weer thuis bent toch hard dichtbij!!
    Zo gaaf dat he naar de Rocky Horror Picture Show bent geweest! Echt heel erg tof.

    En volgende week alweer Niagra Falls en Toronto! Whaaaaa!! Heb je mooie hotels geboekt?

    We skypen snel weer! (Over leuke dingen!!!)

    Xxxx Lalalalalalalalalaaaaaaa

  • 11 Juni 2015 - 08:56

    Oma:

    Wat heb je weer een mooi verslag gemaakt.
    Ik wordt een beetje moe als ik het lees, maar heel fijn dat ik zo op de hooghte blijf.
    veel liefs van Oma.

  • 11 Juni 2015 - 09:50

    Conny:

    Hoy Nerys,

    Fijn dat je het zo goed naar je zin hebt geniet er nog maar even van.
    Straks is het alleen nog maar een heel mooie herinnering en een prachtige ervaring.
    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 390
Totaal aantal bezoekers 29049

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: