Prom! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Prom! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Prom!

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

21 Mei 2015 | Verenigde Staten, Cleveland

Wow, in een keer is het schooljaar alweer bijna afgelopen en heb ik prom (het eindgala) alweer gehad! Ik zal jullie over deze enorm drukke week vertellen!

Allereerst had ik donderdag met Stina ‘Bouteniers’ gekocht (die corsages voor jongens) voor prom. Het waren geen echte bloemen, maar dat kon je niet zien. Ze waren heel mooi en daar hoefde we dan gelukkig geen zorgen over te maken.
De volgende dag hadden we een ‘mock-crash’ op school, een auto-ongeluk die in scene was gezet om iedereen zo vlak voor het gala nog op het hart te drukken niet dronken achter het stuur te stappen (omdat iedereen hier gewoon een eigen auto heeft). Het was erg indrukwekkend en een beetje confronterend. 
Later op vrijdag had ik dan een track wedstrijd, mijn laatste van het seizoen! Ik rende weer de 800M en ik was een beetje bang, omdat dit echt een wedstrijd was waarbij de snelste meisjes 2.15 als record tijd hadden.. Gelukkig gingen we met 19 meisjes in twee rondes en was ik in de langzamere ronde. Op dit niveau moeten de coaches al de tijden van de meisjes van te voren geven, dus ik kon zien tegen wie ik moest rennen en wat hun records waren. Daarvan uitgaand wist ik dat ik van de negen meisjes zo’n 5e, misschien 4e zou moeten worden. Ik begon in een van de buitenste banen, waardoor ik verder op de baan startte. Ik rekende uit dat ik zo tot de tweede bocht toch wel eerste zou moeten kunnen blijven. Toen de race startte, lukte dat ook. Maar ik bleef eigenlijk bij de derde bocht ook nog eerste, en bij de vierde, de laatste bocht, ook nog! Nu in de laatste 100 meter, zo’n 30 meter voor de finish haalde een ander meisje me dan wel in, maar dar maakte me dan eigenlijk niet zoveel uit. Toen ik gefinisht was, stond de coach te stralen langs de kant en vertelde me dat ik wéér een nieuw record had gelopen! Ditmaal 2.35! Ik was zo blij en zo verbaasd met mijn eigen tijd, geweldig!!

Zaterdag hadden we dan prom!! Eerst klaarmaken, haren doen, make-uppen en nagels lakken! Toen was het al tijd dt Ethan me ophaalde. We dropten wat spullen af bij Stina’s huis waar ik later zou blijven slapen en gingen met twee auto’s en een groepje naar Coe lake, een lokaal meertje, om wat foto’s te maken! Toen we daar wel genoeg van hadden gingen we frozen yoghurt eten, en vertrokken we naar prom! Het thema van de dag was Peter pan, en dat vond ik heel leuk! Iedereen had prachtige jurken, en alle jongens gaven de meisjes corsages, de bloemenarmbanden! Ik vond het zo gaaf! Het feest zelf was minder spectaculair, maar wel heel leuk! Er waren foto hokjes, een cheesecake buffet en een fruit buffet, erg leuk en lekker dus! 
Na prom was er een afterprom op school, waar je een kaart kreeg met alle activiteiten die er te doen waren. Je kon bij die activiteiten prijzen winnen (zoals cadeaukaarten, dvd’s, tshirts en andere leuke dingetjes). Je wilde zoveel mogelijk activiteiten bezoeken, om zoveel mogelijk afgestreept te krijgen op je kaart (activiteiten waren bijvoorbeeld pokeren, een airbrush tattoo krijgen, van die luchtballen waar je dan in kon rennen, er waren skippybal races, balletje balletje, bingo enzovoorts), omdat je dit meer tickets op zou leveren op het einde. Die tickets wilde je hebben omdat je ze in loterijen kon stoppen, om zo gave prijzen te winnen (zoals speakers, koffiezet apparaten, een televisie, een laptop of zelfs een ipad). Deze prijzen zijn bedoeld om de studenten te helpen wanneer ze op kamers gaan in college. Een heel gaaf concept vind ikzelf! Ik won met de grote prijzen niks, maar met pokeren won ik wel een cadeaukaart voor het hard rock café en twee dvd’s. Ook won ik met bingo een Yale vlaggetje! 
De afterprom had trouwens ook nog een heleboel eten, enorm veel gave dingen te doen, echt geweldig!
Later gingen we naar huis (of ik bleef bij Stina slapen) en de volgende dag gingen we met een groep naar Kalahari, een waterpark! Het is het grootste indoor-waterpark in Amerika, en zo’n uurtje rijden. Het was heel gaaf, met veel verschillende dingen. ’S avonds moest ik helaas naar huis, maar de anderen bleven allemaal in het hotel dat in het waterpark zit slapen, en bleven maandag ook nog. Maandag was het namelijk ‘senior-skip day’. Mike en Linda ondersteunden dit helaas niet en ik moest gewoon naar school. Het was een beetje ongemakkelijk, omdat er niemand op school was en er behoorlijk wat klassen waren waar ik maar met twee anderen in een lokaal zat… 

Later op de avond hadden we alweer een AFS oriëntatie over het einde van het jaar, vreemd. En toen waren we naar een kunsttentoonstelling geweest, omdat drie van mijn kunstwerken werden tentoon gesteld! Vandaag was ik met Linda naar een presentatie over de victoriaanse tijd geweest, waar ze een boel grappige dingen vertelden. Later ook nog even in een gigantische bibliotheek rondgesnuffeld (er waren drie verdiepingen!)

Dat was het alweer, Hele dikke kus!!

  • 21 Mei 2015 - 07:36

    Henk:

    Hoi prinsesje van me.

    Weer een week met heel veel leuke activiteiten.
    Als toekomstig beroep is misschien rennende reporter iets.
    Dikke kus
    Papa

  • 21 Mei 2015 - 08:33

    Ellen:

    Goh schat, wat gaat de tijd dan toch weer verschrikkelijk snel! Het schooljaar loopt op z'n eind, maar gelukkig betekend dit dat er heel veel leuke dingen zijn op school en eromheen. Je bent prachtig in je rode jurk op de prom! Wat een ervaring!
    Heb jij dat kunstwerk zelf gemaakt? Dat is echt heel erg mooi! Wat heb je toch veel talenten, ik ben enorm trots op je!
    Dikke kus, mama

  • 21 Mei 2015 - 09:43

    Esmee:

    Liefie! Wat een leuk verhaal weer!


    Wat maak je een boel dingen mee en wat is het allemaal gaaf! Jammer dat je met senior slip day toch op school moest zijn, maar je bent er iig wel een dag bij geweest

  • 23 Mei 2015 - 17:39

    Oma:

    Dit is werkelijk niet bij te houden en te bevatten.
    Wat een heel ander leven dan hier in Holland
    Als je nog maar kunt wennen om alles hier weer op te pakken.
    Heel leuk voor mij om zo op de hoogte te blijven.
    dikke kus van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 274
Totaal aantal bezoekers 29044

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: