Washington DC en New York City!! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Washington DC en New York City!! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Washington DC en New York City!!

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

30 April 2015 | Verenigde Staten, Cleveland

Vorige week schreef ik over dat ik naar Washington DC en New York City zou gaan, nu ben ik alweer terug en het was ongelofelijk fantastisch!
Dus donderdag vroeg in de morgen (je mag ook gerust midden in de nacht zeggen) ging m’n wekker om half vier en moest ik me snel klaarmaken om te vertrekken. Eenmaal bij de bus aangekomen had ik de mazzel dat ik met al m’n vrienden in dezelfde bus zat! We vertrokken naar Washington Dc en pikte in Pittsburgh nog wat andere studenten op. In totaal waren we met zo’n tachtig kinderen. Zo rond het einde van de middag kwamen we eindelijk in Washington Dc aan en bezochten we wat belangrijke gebouwen, standbeelden en beroemde dingen. Erg leuk en interessant. Mijn favoriete monument was de Vietnam war memorial. Er waren een heleboel (ik gok) bronzen beelden van soldaten en daarnaast was er ook nog een muur met gezichten die erin gegraveerd waren. Indrukwekkend. 
’S avonds kregen we t-shirts en konden we op elkaar shirt schrijven. Ook hadden we elke keer een kamer waar we met z’n allen nog mochten chillen, wat heel erg gezellig was!

De volgende dag gingen we naar een begraafplaats in de ochtend, het was heel erg indrukwekkend en mooi. J. F. Kennedy is daar ook begraven en er was ook een monument voor de ‘Unknown Soldier’ waar we ook de wachtwissel zagen. Daarna kregen we vrije tijd, en besloten we met een groepje (onder anderen Marta, Stina en Max) het witte huis te bezoeken, het Washington monument, China Town en daarna gingen we nog naar een kunstmuseum, waar we vooral naar de Nederlandse en Vlaamse kunst keken (zeg nou zelf, zijn we daar niet goed in ;) ) en zo zagen we ook het zelfportret van Vincent van Gogh (GAAF!).
Daarna was het alweer tijd om terug te gaan naar de bus, en naar een restaurant aan het water te gaan, heel erg gezellig. Het weer was trouwens ook heel mooi die dag! ’S avonds gingen we met de bus nog touren door Washington Dc en zagen we alle monumenten in het donker! (dat was heel erg gaaf!). Later waren we natuurlijk heel moe, maar het was ook heel leuk!

Zaterdag stonden we dan weer vroeg op en gingen we naar New York! We kregen eerst wat vrije tijd in China Town en Little Italy wat erg leuk was! Daarna gingen we met de bus naar Central Park en bezochten we Strawberry Fields, ook hier zat het weer gigantisch mee! ’S avonds hadden we een ‘Dinner Dance Cruise’ wat een diner op een boot was terwijl we van de skyline van New York konden genieten. Het was ongelofelijk mooi en na het eten was er tijd om te dansen. Alleen hadden we (Ik, Stina, Max en Filip) geen zin om te dansen en gingen we naar het dek van de boot waar we op lounge banken liever van de skyline (en het prachtige vrijheidsbeeld) genoten! Hierna gingen we weer naar het hotel.

Gelukkig mochten we zondag ietsjes langer uitslapen (zo van half acht) en gingen we ’s ochtends naar Times Square, waar we vrije tijd kregen. We waren eerst even op Times Square om het te bewonderen en gingen daarna de stad in. We gingen naar een M&M winkel die drie verdiepingen had, liepen daarna naar Central Park (ditmaal een ander gedeelte). Genoten wat van het heerlijke weer en gingen daarna met de Metro naar een winkel waar ik een nieuwe tas kocht. Daarna gingen we weer met de metro, ditmaal naar ground zero (het 9/11 memorial) en hadden we wat lunch. Daarna wandelden we naar de Brooklyn Bridge en werd het alweer tijd om te verzamelen. We gingen met de metro naar het verzamelpunt en toen gingen we met z’n allen naar de voorstelling STOMP, wat een drum-voorstelling is. Het was heel erg gaaf en knap gedaan! Daarna vertrokken we met de bus weer naar het Hard Rock Café New York, waar we gingen avondeten terwijl er een man aan het dansen was. Het was super gaaf! 
 Na het avondeten vertrokken we richting het Empire State Building en gingen we naar boven. We hadden gigantische mazzel dat er geen wachtrijen waren en we konden zo naar boven. Het was super indrukwekkend om te zien en extra mooi omdat het ook nog in het donker was!
Daarna gingen we weer terug naar het hotel en omdat het onze laatste avond was bleven we extra lang op en hadden we heel veel lol.

Helaas was het de volgende dag alweer bijna tijd om naar huis te gaan. Gelukkig gingen we niet zonder een bezoekje te brengen aan Lady Liberty. We gingen met de ferry naar haar eilandje en konden zo’n anderhalf uur rondkijken. Het was erg indrukwekkend al was ze niet zo groot als dat ik had verwacht. Eenmaal terug bij de bus hadden we pizza voor lunch en moesten we echt weer richting huis.
De busreis was weer heel leuk en gezellig maar ook moeilijk en confronterend omdat niemand weer afscheid wilde nemen. De laatste uurtjes van de reis waren we in elkaars notitieboeken aan het schrijven. Het is vreemd te realiseren dat het begin van het einde nu echt is aangebroken. Het duurt ook nog maar negen weken voordat we met z’n allen weer richting New York gaan voor ons eindkamp (ook wel zestig dagen of twee maanden) en we zijn nu echt wel op driekwart van ons tussenjaar. Gelukkig hebben we nog even en kunnen we nog even genieten.


Ps. Dinsdag een dagje thuis gebleven omdat ik supermoe was naar de trip. Even een dagje bijslapen en relaxen (En skypen!). Woensdag had ik dan een track-meet, waar ik alleen een 800 meter rende omdat ik de hele week niet had hardgelopen. Ik rende mijn 800 meter in 2.41 minuten, wat extreem snel voor mij is (lees: een persoonlijk record van 13 seconden!!)
Superblij daarmee natuurlijk, ik was ook nog derde geworden in mijn evenement daardoor!


Hele dikke kus vanuit Amerika en tot veel te snel!

  • 30 April 2015 - 08:33

    Ellen:

    Nerys, wat een prachtige reis heb je gemaakt! Je foto's zijn ook echt SUPER!
    Ik kan me ook goed voorstellen dat het naderende einde ook een vreemde tijd is. Afscheid nemen is nooit leuk!
    Maar gelukkig is het nog niet zover, je hebt gewoon nog twee hele maanden! Blijf vooral genieten en hardlopen, want dat is wat je leuk vind. Ik ben supertrots op jou en kijk enorm uit naar 30 juni wanneer we elkaar eindelijk weer kunnen knuffelen!
    Dikke kus, mama

  • 30 April 2015 - 09:45

    Conny:

    Geweldiz zeg wat een trip! Bordevol activiteiten! Kan me heel goed voorstellen dat je een dagje bij moest slapen na afloop! Geniet er maar lekker van en succes met hardlopen!

    Dikke Kus!

  • 30 April 2015 - 20:20

    Henk:

    Super, wat een mooie herinneringen heb je gemaakt.

    XXXX kus papa

  • 11 Mei 2015 - 13:27

    Trudy Van Gerven:

    Goeie dag! Dat was wel een helemaal te gek programma dat je daar beschrijft Nerys!! Geweldig om zo veel in levende lijve te mogen bekijken. En allemaal hartstikke bekend en / of beroemd. Jij bent op Arlington geweest denk ik, daar liggen nogal wat grootheden. En het eiland met Liberty Statue.
    Nou als je dan even dizzy bent van al die indrukken is dat niet gek hee!! groetjes, Trudy.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 29028

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: