Track, Track, Track!! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Track, Track, Track!! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Track, Track, Track!!

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

09 April 2015 | Verenigde Staten, Cleveland

Alweer een weer voorbij gevlogen, of voorbij gerend zoals ik ook wel kan zeggen! Ik ben de laatste tijd zo hard bezig met hardlopen, en mijn harde werken is duidelijk te zien in mijn resultaten!! Zo schreef if afgelopen week dat ik woensdag mijn eerste hardloopwedstrijd voor het trackseizoen heb gehad, wist ik nog niet dat mijn prestatie goed genoeg was voor de wedstrijd van zaterdag, die alleen zijn weggelegd voor de beste meisjes en de meisjes die het hardst hebben gewerkt de week daarvoor. Welke van de twee ik was, is niet geheel duidelijk, maar dat ik mee mocht doen was een feit!! Deze wedstrijden worden ook wel de ´Big Girl Meets´genoemd!

Heel gaaf, maar voor zaterdag was het eerst nog donderdag en vrijdag, waarin ik hele leuke dingen deed met mijn gastfamilie en hun dochters die eindelijk thuis waren! We keken films, gingen lekker uit eten en hadden een heleboel te kletsen!!

Op vrijdag was het goede vrijdag en was mijn voorjaarsvakantie (EIN-DE-LIJK) begonnen, en gingen we naar de Rock ´n Roll Hall of Fame, wat super extreem gaaf was!! Later op de dag kwam de echtgenoot van Emily (mijn gastzus) ook aan vanuit Washington DC en gingen we wéér uit eten -maar deze keer ontmoetten we ook neven en nichtjes en hun kinderen, leuk!-

Op zaterdag moest ik dan wel weer om kwart over zeven op school zijn -´s ochtends ja- en gingen we naar onze wedstrijd. Ik rende de 4x800 met een persoonlijk record van drie seconden (én was het sterkste been van mijn groep) en rende een 3200 meter. Later ging ik weer uit eten, en keken we een film (My Fair Lady), wat echt heel leuk was! Erin (mijn gastzus die in Portland, Oregon woont) was helaas al weer weggegaan.

De volgende dag vierden we Pasen, met een gezellig ontbijtje, en een zogenaamde ´Easter Basket´ wat een mandje gevuld met snoepgoed is!! Later op de dag vertrokken Emily en Michael ook weer naar Washington DC en gingen Mike en ik op een fiets tochtje, het weer was werkelijk heerlijk. Daarna was het mooi tijd voor mijn vakantie om te beginnen!!

En ook al hebben we dan geen school, elke dag is er dan nog wel hardlopen, van tien tot twaalf gaan we dan toch nog dapper trainen. Maandag was een zware training, en om een beetje idee te geven zal ik de training beschrijven; Eerst rennen we twee rondjes rondom de track (1x=400m) en daarna gaan we voor 15 min. eropuit. Dan krijgen we tijden waar binnen we moeten proberen te blijven en rennen we -met 90 seconde hersteltijd- een 800 m, 600 m, 500 m, 400 m, 300 m, 200 m, en 4x400m. Wanneer de dan na dit alles eindelijk klaar hoopt te zijn mag je nog 15 min. rondjes rennen om af te koelen en daarna -na stretchen natuurlijk- lekker 10 minuten met je hele benen -ook je billen ja- in een ijs-bad liggen, wat zo’n 7 graden celsius is…. Gelukkig is het wel heel gezellig!!

Later op de maandag gingen we met de auto een stuk naar het oosten van Ohio, om daar naar de oldtimer van Mike en Linda te gaan kijken die daar gerenoveerd wordt! Het is een Volkswagen Kever uit het jaar 1972!! Hij is felrood en binnenkort hier, zodat we voor leuke ritjes kunnen gaan! We wilden al een klein ritje maken, maar het was helaas niet gegund vanwege het slechte weer. Wel was het heel leuk, gezellig en interessant! (De meneer die de auto opknapt heeft geiten en woont in een heel gaaf huisje dat zo’n beetje in een bos staat en hij had een boel katten, waaronder eentje van 21 jaar oud die gewoon nog even een eekhoorntje aan het opjagen was!)

Verder heb je dan speciale schoenen nodig voor de wedstrijden, zogenaamde ´spikes´, genoemd naar de spikes die uit de zool komen, dit zorgt voor extra grip op de track. Dinsdag na de work-out ging ik naar de winkel en kocht ik een paar! En dan kon ik ze vandaag gelijk uit proberen, omdat we weer een wedstrijd hadden! Ik rende de 1600 meter (AKA 1 Mijl) in 6 minuten en 18 seconden, waarmee ik vijfde werd en tweede van de vijf meisjes van mijn school. Dit is heel goed, zo goed zelfs dat ik me voor de wedstrijd van zaterdag gekwalificeerd heb! Ook deed ik weer mee aan een 4x400, waarbij ik in het B-team van onze school zat. Er waren nog vier andere teams, en wij waren de enige school die twee teams uitbrachten, ons A-team won en wij waren vierde van de groep, wat erg tof is, aangezien de andere scholen alléén hun beste meisjes voor deze estafette mochten uitbrengen!
We wonnen de hele wedstrijd voor de jongens én de meisjes!

Dat was mijn week alweer, al heb ik niet eens alles kunnen vertellen, zoals piano-lessen die erg goed gaan, en alle leuke plannen die ik heb voor de komende dagen! Helaas kan ik deze vakantie niet met Marta en/of Stina afspreken, omdat zij allebei op vakantie zijn!
Dikke kus en knuffel vanuit Ohio!

  • 09 April 2015 - 08:12

    Ellen:

    Lief, wat veel weer! Zo leuk dat je zo'n gezellige familie hebt nu! Met echt aandacht voor elkaar en leuke verwennerijtjes.
    En wat loop je goed! Echt super! Ik kan me ook voorstellen wat leuk die wedstrijden zijn! Ik zou graag komen kijken om je aan te moedigen!
    Geniet ervan schat!
    Dikke kus en knuffel, mama

  • 09 April 2015 - 08:27

    Esmee:

    Hee aller liefste zusje!

    Wat leuk weer om een verslag te kunnen lezen!
    Ik vind het zo stoer dat je hetze goed doet binnen het trackteam! En dat jij je school op die manier zo kunt representateren!!

    Ik vond het zoooooo fijn dat we gister zo lekker kinder skypen! Doen we snel weer

  • 09 April 2015 - 08:45

    Paul:

    Hoi Nerys,

    Super gaaf dat je zo goed loopt; weet nog dat je bij ons logeerde en we toen een rondje samen zijn gaan lopen, nou ja ik op de fiets dan...... Ik vond toen dat je zo een goede loop houding had en dat je makkelijk liep.
    Nou dat komt er nu wel uit zeg! leuk hoor.
    Hier druk druk met de vbr van maar liefst 2 huwelijken; Michelle trouwt haar Thijs op 8 mei en Patrick zijn Elena op 30 mei. Drukke tijden dus.

    Ook druk met de voorbereidingen voor de bouw van ons nieuwe huis; wij zitten inmiddels in een huurhuis (met logeer mogelijkheden hoor!) en hebben ons huis verkocht. Mogelijk gaan we in mei/juni beginnen met de bouw van ons nieuwe huis.

    Hartelijke groet en n knuffel!

  • 10 April 2015 - 09:30

    Conny:

    Hoi Nerys,

    Heerlijk he dat die kou eindelijk weg is en je weer lekker buiten bezig kan zijn!
    Leuk dat je pianolessen goed gaan. Verlang nu al naar je optreden!
    Geniet er nog maar even lekker van! Hier is het inmiddels ook echt voorjaar dus we gaan de tuin "geniet klaar" maken!
    Dikke kus, Conny

  • 10 April 2015 - 17:55

    Henk:

    Dikke kus, kanjer prinses!
    Papa

  • 12 April 2015 - 12:12

    Oma:

    Potverdrie, wat maak jij veel mee, en wat heb je nu een heerlijke stek.
    ik vind het werkelijk te gek wat ik allemaal lees.
    Echt superdesupergaaf hoor.
    En zulke goede sportprestaties, ongelooflijk allemaal.
    Bovendien nog pianospelen, het kan niet nop daar in Amerika.
    Blijf genieten en kom weer gaaf naar huis.
    liefs en kus van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 29053

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: