Track wedstrijd en gastzusjes! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Track wedstrijd en gastzusjes! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Track wedstrijd en gastzusjes!

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

02 April 2015 | Verenigde Staten, Cleveland

En nu is April alweer aangebroken. De laatste tijd ben ik vooral heel druk bezig met hardlopen, piano oefenen, leuke dingen doen en heel heel heel veel hardlopen (dat verdient wel om twee keer genoemd te worden). Sinds mijn laatste blog heb ik een boel leuke dingen gedaan, zo heb ik met Stina een slaapfeestje gehad van het weekend, waarbij we op zondag een koekjes feestje gaven (we doen beiden aan lent, maar sinds zondag een rustdag is, eten wij lekker weer koekjes en dergelijke). Er kwamen wat vriendinnetjes over, en we bakten allerlei verschillende koekjes. Mijn favoriete was de zweedse cacao ballen, waarvan ik even een receptje van intreedt heb geplukt voor de creatieveling onder ons! 


100 gram roomboter
100 gram poedersuiker
300 gram havermout (fijn)
1 theelepel vanillesuiker
3 eetlepels cacao
2 eetlepels espresso koffie (afgekoeld)
Doe de zachte boter, vanillesuiker en de poedersuiker in een keukenmachine en meng goed door elkaar. Voeg dan de havermout toe en de cacao; roer dan de espresso erdoor et voila ! het basisdeeg is klaar. Rol er kleine balletjes van en rol deze balletjes weer door de kokos. In Zweden zijn de chockladbollar best groot maar ik geef de voorkeur aan kleinere bolletjes ter grote van een euro; hap-slik-weg. Zet ze dan nog even terug in de koelkast zodat ze weer goed stijf worden, maar niet te lang want deze bolletjes zijn om op te eten !!!!!!!

Erg lekker dus! Later gingen Stina en ik dan wel weer zes kilometer hardlopen :). Het was heel erg gezellig, en leuk om dat samen te doen, ook het weer is weer wat mooier aan het worden. Schokkende nieuwsupdate: Dinsdag was de eerste dag dat ik géén sneeuw of ijs meer zag!! Heerlijk dat de lente nu toch wel echt aan het beginnen is!

Op vrijdag (sorry voor de niet-chronologische volgorde) waren we uit eten gegaan met Simon en Anna, wat leuk was
Ook is het bijna Pasen, en zijn Emily en Erin (mijn gastzussen die in Washington DC en Washington wonen) thuis voor de Pasen, zo gaaf! Emily kwam afgelopen dinsdag aan, en we gingen ’s avonds uit eten samen, en daarna gingen we shoppen, wat ook erg gezellig was! Ik kocht een sporthorloge en een paar broeken! En Erin is zo net aangekomen (het is woensdag laat in de avond voor mij)

Ook had ik vandaag mijn allereerste track wedstrijd!! Ik had geen hordeloop evenement gedaan, maar ik had wel drie evenementen!! Ik rende als eerste een 4x800 estafette loop gedaan, wat erg goed ging, maar wel zwaar. Daarna had ik nog een 400 wedstrijd en een 4x400 estafette loop, het was echt heel gaaf! Stina deed ook mee in de 4x400. De wedstrijd was bij een andere school, we vertrokken zo ongeveer direct na school (al hadden we even tijd om te omkleden) en we waren pas rond half negen ´s avonds thuis. Gelukkig had ik me voorbereid met genoeg fruit en water, om toch de dag door te komen ;)
Marta was ook bij de wedstrijd, ze rende een 200 meter sprint, en Stina rende de 400, de 200 sprint, en de 4x400 estafette.

Van het weekend gaan we met z’n allen pasen vieren, en daarna hebben we een week voorjaarsvakantie, waar ik erg naar uit kijk! (Geen zorgen, hardlopen gaat lekker altijd nog door…) Ik spreek jullie volgende week weer! ;)
Dikke kus en knuffel vanuit een Ohio waar het lente is!

  • 02 April 2015 - 09:04

    Ellen:

    Hoi Lief, wat een drukke week weer! Superleuk dat het zo goed gaat met je hardlopen. Het zal wel een heel evenement zijn zo'n wedstrijd! En daar heb je dan zomaar op de baan gelopen! Zo stoer!
    Bedankt voor je recept, ik ga het zeker uitproberen!
    Leuk ook om weer eens iets te horen over Simon en Anna. Gaat het goed met ze?
    Eindelijk heb je je gastzussen! Leuk! Ik wens je heel erg fijne paasdagen!
    Dikke kus en knuffel, mama

  • 02 April 2015 - 18:55

    Henk:

    Hallo prinsesje,
    Weer een leuk bericht van jou!
    Helaas is jullie winter nu naar ons gevlucht maar we zullen het doorsturen.
    Fijne paasdagen, vakantie en ziljoen kussen
    Papa

  • 03 April 2015 - 09:16

    Conny:

    Hallo Nerys,
    Fijn dat die kou nu eindelijk verdwenen is goed van je al dat hardlopen! Geniet er nog maar even lekker van en een heel fijne vacantie genieten!
    Dikke kus!

  • 03 April 2015 - 17:18

    Oma:

    Wat een bijzonder onHollands leven heb jij daar in het verre Amerika.
    Geniet er van, en we zullen toch weer heel blij zijn als je weer thuis bent.
    Groeten en kus van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 295
Totaal aantal bezoekers 29025

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: