200 down, 100 to go - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu 200 down, 100 to go - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

200 down, 100 to go

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

26 Maart 2015 | Verenigde Staten, Cleveland

De tijd gaat echt heel snel hier, en de tweehonderd dagen hier worden van de week al aangetikt. Ook waren er van het weekend nog maar honderd dagen over voordat de bus naar New York vertrekt voor een eindkamp. Gelukkig heb ik dan nog tijd met mamma op onze rondreis!

Ik heb van de week heel veel hard gelopen, want met het track team is er weer vijf dagen per week training en dan ga ik nog een half uurtje in het weekend. Dus met zes dagen per week rennen ben ik ineens weer behoorlijk druk. Gelukkig heb ik ook nog tijd voor andere dingen.
Zo was ik vrijdag met Mike en Linda naar een toneelstuk geweest, Betty Shaw genaamd, en het was erg gezellig. Het toneelstuk ging over een daten in de moderne wereld en er zat een boel humor in. Wat leuk om te weten is dat een van de actrices de zus van Mary (de zangeres waarmee Mike een duo vormt) is!
Vrijdag was ik trouwens vrij an school, voor een tot noch toe (en waarschijnlijk zal dat niet veranderen) onbekende reden voor mij. School geeft wel vaker zomaar vrij. Hardlopen ging wel door overigens, dus dat was leuk!

Op zaterdag was ik wezen wandelen met Linda, wat een hobby van haar is, en het was erg gezellig. Later op de dag kwam Stina, en gingen we met z’n vieren uit eten. (Marta was naar Chicago voor het weekend) Het eten was weer erg lekker, maar het dessert was werkelijk ongelofelijk. Gelukkig dat ik zoveel hardloop en dat Linda, Stina en ik het met z’n drieën aten, want het was waarschijnlijk het ongezondste ooit. Het dessert bestond uit gefrituurde twinkies (wat „spongecake” is gevuld met slagroom), met gefrituurde tortilla-strips, vanille-roomijs, slagroom met karamel én chocoladesaus als topping. Het was werklijk ongelofelijk. 
Daarna (aangezien Stina erg goed piano kan spelen) speelden Stina en ik samen een duet op de piano, heel erg gezellig! Later op de avond keken we een film (Harry Potter natuurlijk).
De rest van het weekend was wat rustiger. Hardlopen, boodschapjes, erg leuk allemaal.

Op maandag was Maddie, een vriendin van mij, jarig en dus besloot ze (omdat we nog één dag hadden dat we pas tegen elven op school hoefden te zijn, om een klein feestje te geven in Bob Evans, een restaurant, en samen te ontbijten. We waren met z’n vijven, Maddie, Sarah (Stina’s gastzus), Brandon (Sarah’s vriendje), Stina en ik. We hadden erg veel lol, en gingen na het ontbijt naar school.

De volgende dag (de eerste dag van het reguliere rooster) had ik een klassenuitje met een select groepje van de Franse klas. We gingen naar een filmfestival in het centrum van Cleveland!! Heel gaaf! We waren de hele dag weg en keken zo’n zeven korte franse films. Erg interessant. We hadden ook discussies over wat we van de films vonden, wat ik erg interessant vond om van een Amerikaans oogpunt te bekijken. Na de films hadden we nog een uur waarbij we mochten rondlopen, dus ik sloot me aan bij wat vrienden die ook naar het filmfestival waren gegaan met Spaans (we waren gecombineerd) en we liepen wat rond. 
Later op de dag had ik (verassend genoeg) weer track training, en nog voordat we werkelijk begonnen waren kwam er een wasbeer vanonder de mat voor het hoogstok springen vandaan! Nadat iedereen uitgegild was rende het beestje de trappen op (we waren in het football-stadium) en rende hij weg, een heel avontuur dus!

Vandaag hadden we maar een korte training (ik deed hordelopen vandaag) en daarna gingen we team-foto’s maken! Erg leuk, iedereen moest zijn uniform aan en rondom de formele groepsfoto’s per klas en groep, was er ook nog plek voor gekke foto’s. Marta was er helaas niet omdat ze voor een mid-week in Washington DC is, en eerder weg van school ging. Stina was er wel, dus lieten we een foto van ons tweeën maken! ’S avonds gingen Stina en ik samen naar de kerk, waar elke woensdag een jongeren avond georganiseerd wordt. De kerk is hier een veel populairdere plek om te zijn, en veel meer jongeren zijn actief in hun kerk-activiteiten. Zo waren er zeker 30 tot 40 high-schoolers, en het was erg gezellig.

Dit was zo’n beetje mijn week, ik hoop dat jullie er allemaal weer van genoten!
Hele dikke kus, Nerys

  • 26 Maart 2015 - 08:41

    Ellen:

    Hoi Schat, weer een gezellig verslag. Nu het weer zoveel beter is kan je ook weer heerlijk op pad. Allemaal gezellige en fijne dingen. En nog maar 100 dagen voor ik naar je toe vlieg? Heerlijk! Ik moet alleen nog een hotel reserveren voor de eerste twee nachten en dan ben ik er klaar voor hoor!
    Voor nu blijven we genieten, jij daar en ik van je verslagen. Tot Skype!
    Kusjes, mama

  • 26 Maart 2015 - 12:26

    Conny:

    Leuk Nerys,

    Goed dat je zo veel loopt!
    Mooi vooruitzicht dat je moeder op visite komt! Nog veel plezier!
    Kus Conny

  • 26 Maart 2015 - 13:54

    Henk:

    Kus

  • 28 Maart 2015 - 18:10

    Oma:

    Lieve niet kleine, maar kleindochter,
    Wat heb je weer een mooi verslag gemaakt.
    Hoewel ik niet altijd reageer, soms geen tijd ahum, vind ik het altijd wel leuk om je verslagen te lezen, dank je wel.Wat is het [school]leven daar erg verschillend met onze Hollandse cultuur.
    Heel bijzonder daar kennis mee te maken op deze manier.
    Ik hoop dat alles goed mag blijven gaan en wens je nog veel plezier.

    Liefs en kus van Oma.

  • 28 Maart 2015 - 18:10

    Oma:

    Lieve niet kleine, maar kleindochter,
    Wat heb je weer een mooi verslag gemaakt.
    Hoewel ik niet altijd reageer, soms geen tijd ahum, vind ik het altijd wel leuk om je verslagen te lezen, dank je wel.Wat is het [school]leven daar erg verschillend met onze Hollandse cultuur.
    Heel bijzonder daar kennis mee te maken op deze manier.
    Ik hoop dat alles goed mag blijven gaan en wens je nog veel plezier.

    Liefs en kus van Oma.

  • 28 Maart 2015 - 18:10

    Oma:

    Lieve niet kleine, maar kleindochter,
    Wat heb je weer een mooi verslag gemaakt.
    Hoewel ik niet altijd reageer, soms geen tijd ahum, vind ik het altijd wel leuk om je verslagen te lezen, dank je wel.Wat is het [school]leven daar erg verschillend met onze Hollandse cultuur.
    Heel bijzonder daar kennis mee te maken op deze manier.
    Ik hoop dat alles goed mag blijven gaan en wens je nog veel plezier.

    Liefs en kus van Oma.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 29043

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: