Trackseizoen!! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Trackseizoen!! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Trackseizoen!!

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

12 Maart 2015 | Verenigde Staten, Cleveland

Jemig, ik kan gewoon echt niet bevatten hoe snel de weken al voorbij vliegen!!
Vorige week schreef ik dat in maart het weer eindelijk zou omslaan, en dat is ook werkelijk gebeurt! (al kunnen er natuurlijk nog wel onverwachte sneeuwstormen komen) Maar voor alsnog heb ik een week gehad waarbij het overdag NIET vroor, de sneeuw werkelijk aan het smelten is (ook al gaat het niet supersnel, want sommige bulten zijn hoger dan ik ben) en hoef ik zelfs geen handschoenen te dragen!

Op vrijdag waren we dus vrij, en gingen we (Ann, Marta, Stina en ik) naar NASA voor een rondleiding en het was heel gaaf!! We zagen allerlei coole machines, mochten vragen stellen en we kregen zelfs een goodie-bag! Supergaaf allemaal!
De volgende dag hadden we dan een AFS bijeenkomst, waar we maple sugar bomen gingen tappen, en er was een natuurpark medewerker die ons een rondleiding gaf! Erg interessant en het leukste was natuurlijk dat we daarna American Pancakes met Maple syrup gingen eten! We waren in een park, en hier hebben ze openbare gelegenheden om te eten, kampvuren te maken en te BBQ-en, dus hadden we een gezellig kampvuur (want 3 graden is toch nog steeds geen zomer), warme American Pancakes, en zelfs warme chocolademelk! Eenmaal terug moesten we ons alweer gaan klaarmaken om naar de Duitse dansavond te gaan! Het was heel gaaf en gezellig! We waren met een groep van mijn gastouders en Marta en Ann van de Overs. Met het diner waren we niet gezamenlijk, want alle mensen werden opgedeeld. Marta en ik zaten wel aan dezelfde tafel. Het eten was erg lekker en toen begonnen ze met de traditionele Duitse dansen, wat heel gaaf was om te zien! Er waren ook kleine kinderen die gingen zingen voor ons en het was gewoon zo lief!!

Zondag hadden we (weer) een drukke dag! Eerst gingen we boodschappen doen in gigantische Amerikaanse winkels (omdat ik dat echt gezien moet hebben) en later gingen we naar een autoshow in Cleveland, waar ze alle nieuwe modellen lieten zien voor volgend jaar! Het was erg gaaf, en we konden in alle auto’s zitten. Het was heel groot, wat het erg indrukwekkend maakte. Er was ook nog een oldtimers show, wat vol stond met oude auto’s, zo gaaf!!
Later gingen we uit eten, en had ik als dessert een Shamrock milkshake van de McDonalds, wat een speciale editie is voor St. Patrick’s day! Het is een groene milkshake met mintsmaak, erg lekker!!

En na het weekend was het eindelijk zover.. Het trackseizoen stond voor de deur!! Na school verzamelden we in de gymzaal en kon de eerste training beginnen! Ik mocht heerlijk buiten rennen, wat heerlijk was, omdat het zonnetje scheen. Het was wel een beetje gek, omdat er nog wel een flinke laag sneeuw lag (nog steeds ligt eigenlijk) maar er zijn ook al stukken zonder sneeuw, en het zonnetje scheen zo fel dat we in korte broek en t-shirt konden hardlopen! Na een rondje van vijf kilometer was ik ook wel echt kapot, want na zo anderhalve maand een beetje inactief geweest te zijn, hakt een halfuur rennen zonder te stoppen er wel in… Dus de spierpijn was zeker aanwezig later, en dinsdag viel het ook een beetje zwaarder. Gelukkig doen Marta en Stina ook mee met het hardlopen, zodat we wel gezellig kunnen kletsen (al rennen we allemaal wel in verschillende tempo’s). En vandaag mocht ik dan meerennen met de meisjes die de winter door gesport hebben, wat ik erg leuk vind, omdat de anderen allemaal conditietrainingen moeten doen, maar ze denken dat ik iets meer al wel aankan :)
Dus waren we vandaag weer heerlijk buiten aan het rennen, met interval trainingen. Het weer was weer prachtig, dus dat werkte mee.

Even terug naar dinsdag, ’s avonds kwam Helena, een uitwisselingsstudente uit Frans-België, en nadat we het programma voor onze New York trip hadden bekeken maakte we ons klaar om naar de presentatie van Betti over haar thuisland Hongarije te gaan. Het was erg gezellig en leuk, en ze had een boel te vertellen.

Ondertussen heb ik ook geregeld piano-lessen van mijn gastvader, en ik ben fanatiek aan het oefenen, gaaf!
Dat was mijn week alweer, volgende week weer een nieuwe!
Dikke kus en heel veel liefs,
Nerys

  • 12 Maart 2015 - 07:12

    Ellen:

    Nou schat, je had me al laten weten dat het een erg leuk blog zou worden en dat is het ook zeker! Wat beleef je toch ongelooflijk veel! Het is zo goed dat je het allemaal opschrijft want anders vergeet je teveel.
    Eindelijk de weersomslag waar jullie allemaal daar zo naar hebben uitgekeken! Wat fijn! En wat bijzonder om in je t shirt en korte broek langs de sneeuwhopen en ijsplakken te rennen!

    Hier is het nu ook volop lente, al vriest het snachts nog wel regelmatig.

    Lief, blijf genieten, wij zijn blij op afstand met je mee te kunnen genieten!

    Hele dikke kus, mama

  • 12 Maart 2015 - 11:38

    Henk:

    Hallo prinsesje van me,

    Leuk om alle activiteiten in zo'n gezellig verslag te lezen. Ik vraag we nu wel af of je nog tijd hebt om te studeren en slapen?

    Dikke kuss
    papa

  • 12 Maart 2015 - 17:25

    Oma:

    Nerys, ik vond je verslag weer supergaaf .
    Dank je wel. Zo blijf ik mooi op de hoogte.
    Liefs en een kus van Oma en de groeten aan je pleegouders.

  • 13 Maart 2015 - 12:48

    Annemarie:

    Lieve Nerys,

    Wat een gezellig en positief verslag van je week! Fijn dat je het zo naar je zin hebt, helemaal weer gesettled bij je nieuwe gastouders. En wat leuk dat je pianoles krijfgt van je gastvader! Thijs zal jaloers zijn; hij doet het met de Youtube tutorials. Geniet van de aanstormende lente (hopelijk zonder al te veel storm...) Keep us posted, we enjoy! Annemarie en alle Koppertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 29026

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: