Kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Kerst en oud en nieuw - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Kerst en oud en nieuw

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

02 Januari 2015 | Verenigde Staten, Cleveland

Een beetje laat, maar beter een paar daagjes later dan normaal dan helemaal niet!!
Ik zal met kerst beginnen, waar we op kerstavond een dineetje hadden bij Mark's familie. Er waren een heleboel hapjes, en desserts. Het was erg gezellig, en de moeder van mark had me een zelfgemaakte sjaal gegeven! Hij is erg leuk met verschillende kleuren blauw en groen :)

De volgende dag was het kerst, en de kerstman had me super verwend!!
Eerst mocht ik mijn kerststocking openen, waar een heleboel leuke kleinigheidjes inzaten, zoals chocolaatjes, touchscreen handschoentjes, een magneetje en nog meer. Daarna gingen we de kerstboom onderzoeken en kreeg ik een leeslampje voor in de auto, een speedrope (een speciaal soort springtouw) en als klap op de vuurpijl, EEN FIETS! Het was heel leuk gedaan, want in een cadeautje zat een clue, en die liet me naar andere clues zoeken. Nadat ik het hele huis (en tuin) had doorgerend werd ik naar de garage gestuurd en daar stond m'n nieuwe fiets!! Ik ben Superblij dat ik nu een beetje meer vrijheid heb met een fiets, want nu kan ik gewoon fietsend overal naar toe in plaats van iedereen altijd om ritjes te vragen.
Na de cadeautjes (Irene had van mij een foto van ons tweeën, een wintersjaal en een douchegel van bath&bodyworks (wat een beetje een rituals hier is)) gingen we naar de familie van Irene, wat heel gezellig was! Het was wel heel anders dan in Nederland, want we zaten niet rondom een mooi gedekte tafel, maar aten meer in buffet stijl, waarbij iedereen ging zitten waar hij/zij wilde, en niemand echt aan een tafel zat. Na het avondeten kreeg iedereen nog wat cadeautjes! Ik kreeg heerlijke sloffen, pepermunt-chocolade bonbons, sokken en een zaklamp (zodat ik Charlie in het donker kan uitlaten!)

De volgende dag ging ik natuurlijk fietsen , en nam ik mijn speedrope mee om in een park een work-out te doen! Later in de middag gingen we naar een paardenwinkel, wat een beetje een cowboyland is! Er was we een kleine ruimte voor dressuur, maar merendeel was Western!
S avonds ging ik met Marta en de schoonfamilie van de broer van Marta's gastgezin spelletjes spelen, en we hadden heel veel lol. Ook had ik van haar een harry potter ketting gekregen voor kerst!

Op zaterdag had ik (weer gefietst) en s avonds hadden Irene, Marta en ik een rondje rondom Cleveland gereden, om alle kerstlampjes te bekijken! Heel erg mooi en leuk!
De volgende dag gingen Irene, Mark en ik (en Charlie) naar een natuurpark, waar gigantische stenen waren, om een wandeling te maken. Indrukwekkend om te zien!
Ook was ik deze week tot twee keer toe naar de bioscoop geweest! De eerste keer met Irene en Mark, en de volgende dag met een paar meisjes van het hardloopteam, om de film Unbroken te zien.

Met oud en nieuw had ik eerder op de dag met Marta afgesproken, om ons samen klaar te maken voor een feestje. Het feestje was bij driver thuis, en het eten was waanzinnig. Ook hadden ze voor kerst twee kittens gekregen (schattig!!) en waren er een heleboel mensen. Maar het was wel een hele andere oud en nieuw ervaring dan in Nederland, want vuurwerk is verboden om af te steken in Ohio. Het was dus een helemaal stille oud en nieuw. Wel waren er een heleboel andere mensen op het feestje en was er confetti om te strooien... Het was een hele leuke avond, maar totaal niet te vergelijken met een Nederlandse.
Na het feestje hadden Marta en ik een sleep-over, maar eerst gingen we nog ("even") puzzelen! Samen met Ann (de gastmoeder van Marta) bleven we nog wel een paar uur puzzelen. Daarna gingen we slapen en de volgende ochtend gingen we wandelen in een natuurgebied, erg gezellig.
In de loop van de middag ging ik weer naar huis (ik was met de fiets!) en moesten we ons gaan klaarmaken voor een nieuwjaars feestje bij de familie van Mark.het was weer erg leuk en gezellig, Marks' familie is de enige familie,ie die ik regelmatig zie waar kleine kinderen zijn (drie jongens van 10, 8 en 3 en een meisje van 1) dus is het erg leuk om met hun bezig te zijn!

Vanavond hebben we de verjaardag van Johnny, de jongen van tien, hij wordt elf!
Ik laat snel meer horen! Dikke kus vanuit Ohio!

  • 02 Januari 2015 - 17:11

    Ellen:

    Jeetje Lief, wat een achtbaan van feesten en partijen! Heel leuk hoor! En dan zomaar een fiets krijgen!! Het is ongelooflijk!
    Hier gaan ook steeds meer stemmen op om het vuurwerk afsteken aan banden te leggen. Ik snap goed dat het daar verboden is! Veel veiliger.
    Bedankt weer voor het delen van je avonturen, heerlijk dat we mee kunnen genieten!
    Dikke kus, mama

  • 02 Januari 2015 - 21:34

    Trudy Van Gerven:

    Hoi Nerys!!

    Mai mai wat een mooie fiets zie ik!! Geweldig!! Had jij ook cadeautjes voor je verwenners gekocht??
    Ze zijn echt geweldig hoor!! Wat een mooie kerstlichtjes en de natuur is ook ruig . Leuke foto's!! Doeg< Trudy.

  • 02 Januari 2015 - 23:37

    Annemarie:

    Lieve Nerys,

    Gelukkig nieuwjaar! Leuk om te lezen dat je zoveel meemaakt daar. En toch ook leuk om vooral de verschillen met Nederland te zien. Enjoy 2015! Dikke kus van alle Koppertjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 305
Totaal aantal bezoekers 29044

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: