Koekjes bakken - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Koekjes bakken - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Koekjes bakken

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

24 December 2014 | Verenigde Staten, Cleveland

Alweer tijd voor een nieuwe blog!
Afgelopen week was het de laatste week voor de vakantie begon!
We hadden gewone lessen, maar op vrijdags as er een extra thema aan de dag toegevoegd, iedereen moest kersttruien aan! Gelukkig was ik voorbereid met mijn rendieren trui, kerstsokken en mijn mistletoe-haarband, die ik van Irene had gekregen. Anderen hadden geweien in hun haarbanden, superlelijke truien en bizarre sokken (kerst is de tijd om lekker los te gaan met je lelijke truien!!)

S avonds hadden we lekker gekookt en de cadeautjes die Sinterklaas vanuit Nederland had opgestuurd opengemaakt! Bedankt sinterklaasje!! Iedereen vond het helemaal gezellig en hartstikke leuk!

De volgende dag ging ik samen met Mara en haar gastfamilie naar de musical Mary Poppins! Het was zo leuk! De acteurs waren allemaal erg goed en het was erg leuk om dezelfde liedjes in een andere taal te horen!
Na de musical gingen we (weer) uiteten, en door naar Marta's huis, o ons voor te bereiden op haar verjaardagsfeestje! (Ze was maandag jarig) we hadden rendieren cupcakes, pizza, een kelder alleen voor ons, een tafelvoetbal toernooi, guitar Hero en een heleboel lol! Het was een slaapfeestje, dus we bleven lang op om te kletsen! Bijna iedereen die er was is ook een exchange student, dus de multiculturele factor was aanwezig!

De volgende dag begonnen Irene en ik met kerstkoekjes bakken, ging ik met Marta en haar gastzusje Molly naar crocker park, een buiten winkelcentrum, waar ze allerlei supergeweldige winkels hebben!

Op maandag waren Irene en ik samen met Vali, een vriendin uit Oostenrijk, naar een victoriaans huis geweest! Het was erg leuk om te zien hoe ze zo vroeger geleefd hebben, en om een beetje meer van de geschiedenis van Amerika te leren!
Na het victoriaanse huis waren we ook nog even langs gehopt bij een houtatelier, waar ze allerlei gave houten hebbedingetjes verkochten!

Dan heb ik gisteren en vandaag bijna niks anders gedaan dan duizendmiljoen kerstkoekjes bakken. We zijn geloof ik nu klaar, we hoeven ze alleen nog maar te verdelen en dan kunnen we ze gaan weggeven aan vrienden, familie en kennissen, om zo de kerstgedachten wat meer te verspreiden!
Vanavond gaan we naar een kerstdiners met de familie van mark, en morgen hebben we kerstdiner met Irene haar familie! Het wordt vast heel gezellig, maar anders dan het in Nederland zou zijn. Ik ben blij dat ik zoveel mensen om te heen heb die hun best doen om mij me zo thuis mogelijk te laten voelen, want soms is het niet makkelijk om altijd zo ver weg van je familie te zijn. Gelukkig red ik het hier aardig goed!

Heel veel dikke kussen vanuit Ohio,
En een heel hartelijk kerstfeest toegewenst!!

  • 24 December 2014 - 22:51

    Henk:

    Vrolijk Kerstfeest.
    Duizend kusjes
    Papa

  • 24 December 2014 - 22:53

    Ellen:

    He, fijn weer een blog van je te lezen! En weer een week vol leuke, gezellige en lekkere verhalen.
    Kerst is ook een tijd om bij je familie te kruipen en van en met elkaar te genieten, geen wonder dat het af en toe moeilijk is nu. Blijf er toch enorm van genieten meis, volgend jaar vieren we het weer met elkaar!
    Hele fijne kerstdagen schat, heel veel liefs,
    Mama

  • 24 December 2014 - 23:01

    Esmee:

    Hee allerliefste zusje!

    Wat een raar idee dat jij dit jaar met kerst niet bij ons aan tafel zit!
    Wat zullen we je morgen missen!

    Super leuk dat je continu zo druk bent met van alles, en zon druk programma voor de kerst hebt.

    Ik vind het soms ook heel moeilijk dat je zo ver weg bent! Maar gelukkig kunnen we (aan tafel) skypen en duurt het stiekem nog maar een paar maandjes voor we weer kunnen knuffelen!


    Hele dikke kerstmis kus! Xxxxxxxxx

  • 25 December 2014 - 12:12

    Conny:

    Hoi Nerys,

    Heel fijne Kerst! Geniet ervan! Wat een enorme lading koekjes hebbben jullie gebakken zeg!
    Fijne dagen en dikke kus!

    Conny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 309
Totaal aantal bezoekers 29041

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: