Driemaanden punt - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Driemaanden punt - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Driemaanden punt

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

11 December 2014 | Verenigde Staten, Cleveland

Alweer tijd voor een nieuw reisverslagje!
Zoals ik vorige blog had verteld had ik auditie gedaan voor een toneelstuk op school. Het zijn eigenlijk drie kleine toneelstukjes, oneacts. Tot mijn grote verbazing heb ik een van de hoofdrollen te pakken gekregen!

Verder had ik vrijdag (Sinterklaas!!) een "Dutch-Day" georganiseerd voor een paar vriendinnen (Marta en Stina), mark was ook uitgenodigd, maar kon helaas niet komen omdat hij nog moest werken. Ook hadden we de kerstboom al opgezet, wat ik nogal komisch vond, een kerstboom op sinterklaasvond!!
We aten pepernoten, pannenkoeken, stroopwafels, dopjes en zongen allemaal Sinterklaas liedjes! Het was heel gezellig. Daarna bleven de meisjes slapen, we hadden heel veel lol (we sliepen in de kelder!!).
Op zaterdag ging ik met Irene naar een botanische tuin, waar het helemaal al versierd was in kerstsferen! Na een tijdje hadden we het gezien, en maakten we een afdeling in het natuurpark dat er direct naast was. Daarna reden we naar een restaurantje om pizza te eten, waar we met mark hadden afgesproken.

Zondag had ik voor het eerst alleen buiten hardgelopen, en ik vond het heerlijk. Normaal gesproken sport ik niet echt in het weekend, maar het was heerlijk weer, en ik had toen ik Charlie uitliet een pad gezien wat me erg leuk leek om hard te lopen. Ik besloot het te proberen, en om zeker ervan te zijn dat ik niet zou verdwalen liep ik twintig minuten van huis, keerde ik om en rende ik maar dezelfde weg weer terug. (Ik moet er niet aan denken om te verdwalen!) 7.8 km! Het was ook een prachtige route, met een meer en wat bos, heerlijk.
Daarna haalde Stina mij op samen met haar gastvader, gastzus Sarah en Betti, het meisje uit Hongarije, om gezamenlijk naarste toneelstuk 'A christmas Carol' te gaan. Het was zo leuk!!

Op dinsdag had ik een AFS kerstfeestje!! We hadden allemaal een kleinigheidje gekocht, en wat eten gemaakt (ik had spek-kaas pannenkoeken gemaakt). Het was heel gezellig, omdat we met de gehele groep van AFS samenkwamen, en niet alleen maar een groepje. Natuurlijk was er een heleboel eten, een heleboel verschillende culturen en vooral een hele boel gezelligheid!! Elke Exchange student kwam naar voren en vertelde over kerst in eigen land, dit was erg leuk en leerzaam (wist je dat ze in IJsland walvis eten voor kerst?? En in Thailand hebben ze helemaal geen kerst, maar vaderdag in december!).
Daarna gingen we allemaal een prachtige taart eten, waarvan ik een foto zal toevoegen!

Dus ik had al met al weer een geweldige week! (En ook al de drie maanden van huis gepasseerd)

En om mijn drie maanden blog af te sluiten, zal ik deze leuke anekdote vertellen;
Hier in Amerika heb je andere stofzuigers dan in Nederland. Ze zijn laat maar zeggen met de zuiger en de stang aan een, dus de voet is ook het zuiggedeelte. Het kreng dat wij hebben vond ik elke keer zo ontiegelijk zwaar, dat mijn arm pijn deed, en ook die stomme wieltjes wilden nooit rijden. Dus toen ik van de week weer eens genoeg moed had verzameld om toch maar te stofzuigen, en Irene zei dat het nu echt moest gebeuren (ze begreep mijn jammeren over hoe moeilijk die stofzuiger is niet), kwam het probleem eindelijk boven water. Stond ik daar weer te martelen met het monster, totdat Irene een kijkje kwam nemen. Vroeg ze wat ik aan het doen was (stofzuiger dûh), begon ze ineens heel hard te lachen. Wat bleek nou??
Had ik het pedaal niet ingedrukt en was ik eigenlijk de hele tijd aan het stofzuiger met de stofzuiger op slot!! Geen wieltjes die werken, en de stang bleef ook rechtop staan, terwijl hij eigenlijk ook kon buigen (zodat je ook niet elke millimeter zelf hoeft af te leggen met de stofzuiger). Oeps, haha. Cultuurverschilletje zullen we het maar noemen....

Heel veel liefs en kusjes vanuit een weer kouder wordend Ohio!!

  • 11 December 2014 - 07:21

    Ellen:

    Hee actrice, wat gaat de tijd enorm snel! Fijn dat elke dag weer een feestje is! En de avonturen blijven komen, zo een hoofdrol.
    En weer lekker aan het hardlopen, heerlijk hoor!
    Nu het stofzuigen niet meer zo'n uitputtings slag is, hou je daar ook meer energie voor over!
    Dikke kus weer vanuit een koud en nat Dieren, mama

  • 11 December 2014 - 17:07

    Conny:

    Altijd handig om te weten hoe een stofzuiger werkt he!
    Wat leuk die verhalen over hoe ze kerst vieren in verschillende landen! Walvis met Kerst in Ijsland vergeet ik nooit meer!
    Succes met de repetities voor de rol in het theater stuk! En heel fijne kerst!

  • 11 December 2014 - 17:13

    Oma Zwetsloot:

    Hallo Nerys, wat een leuke brief, zal ik het maar noemen, hoewel verslag beter klinkt.
    heel goed dat je een van de hoofdrollen kreeg.
    Het acteertalent heb je vast van mij geerft.
    vroeger speelde ik ook toneel, maar dat is heeeel lang geleden.
    wat heerlijk dat je zo,n leuke tijd hebt in Amerika.
    nu tref je het ook wel heel goed met je gastadres.
    doe Irene veel groeten van mij, en bedank haar voor de goede zorgen voor een van mijn negen kleindochters.
    Daar buiten zijn er natuurlijuk nog tien kleinzonen die je ook niet uit mag vlakken.
    We leven allemaal met je mee en wensen je nog een heel fijne tijd.

    liefs in e3en kus van je Oma.

  • 11 December 2014 - 22:09

    Henk:

    Voor de Oscar uitwijking volgend jaar heb ik kaarten besteld.
    Knuffelsss, papa

  • 12 December 2014 - 22:25

    Ditte:

    Hee lieverd,

    Ik wilde je net een berichtje sturen om te vragen hoe het met je gaat en toen las ik dit...wat goed! Fijn te keEn dat je zo geniet x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 29028

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: