Thanksgiving, black Friday en heel veel eten! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Thanksgiving, black Friday en heel veel eten! - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Thanksgiving, black Friday en heel veel eten!

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

04 December 2014 | Verenigde Staten, Cleveland

Whaa! De week is weer voorbij gevlogen en hoogste tijd voor m'n wekelijkse update!
Oké, ik zal bij thanksgiving beginnen.
In de ochtend begon alle gezelligheid al, Irene en ik waren druk aan het koken en bakken voor het avondeten, terwijl we af en toe naar een parade (die in New York was) op de televisie. Daarna gingen we de paarden rijden (dat doen we denk ik twee tot drie keer per week) en was het al tijd om ons klaar te maken voor het diner. Charlie een truitje aan, al het eten in de auto en op naar het huis van de moeder van Irene, waar ook haar man, Bonnie, Karen en Mark waren. We hadden eerst wat crackertjes met kaasjes en een gerechtje genaamd "bacon water chestnuts" (voor de fanatiekeling om te googelen). Toen het tijd was voor het hoofdgerecht (en alle lekkere bijgerechten!!) aten we (natuurlijk) kalkoen! Ook mochten we vertellen waar we allemaal dankbaar voor waren voor het eten begon, ik vond het heel bijzonder.
Voor het dessert is het heel traditioneel om pompoentaart te eten, en het was heerlijk!!
Na het diner hebben we gezellig nagetafeld en ging ik met Karen mee, ze bracht me naar de Mall, waar ik met Marta had afgesproken om te shoppen voor Black Friday! Ondertussen was het weer slechter aan het worden en begon het gigantisch te sneeuwen, koud!!
Zo rond elven gingen Marta en ik naar binnen, de mensen stonden (of zaten) in rijen te wachten tot hun winkel open ging, en bijna alles was in de aanbieding. Rond twaalven viel de drukte nog steeds wel redelijk mee, en toen we rond tweeën naar huis gingen had ik nog geen vechtpartijen gezien. Dus dat was wel fijn, al had ik alles wel drukker verwacht.
S avonds hadden Marta en ik een sleep-over, en het was heel gezellig. De volgende dag aten we een paar bevroren buckeyes (een typisch chocolaatje uit Ohio) en het was zo lekker!! Het is helemaal niet traditioneel om het bevroren te eten, maar maakt het eigenlijk alleen maar lekkerder!
Deze week ben ik maar extra fanatiek aan het sporten om al dit verschrikkelijk lekkere eten eraf te houden, haha.

Op zaterdag ging ik met Marta (Italië), Stina (Zweden), Betti (Hongarije) en de gashouders van Marta naar een klassiek concert op de plaatselijke universiteit, waar ze kerstliedjes speelden. Daarna hadden we (alleen betti ging naar huis) een feestje, van de woordvoerder/organisateur van het concert. Er waren een heleboel leraren en oude mensen. Gelukkig was er ook een heleboel lekkers en is het hier heel normaal om in het huis van je gastvrouw jezelf een rondleiding te geven (??!) dus hadden we een soort zelf opgezette rondleiding in het huis, gelukkig begeleid door de gastmoeder van Marta. Daarna kletsten Marta, Stina en ik vooral en probeerde we de hapjes uit (zoals artisjok, garnalen en gekke kaasjes). Het was een hele gezellig avond.

Op zondag had ik Charlie voor een flinke wandeling meegenomen, wat we beiden heerlijk vonden. Er was geen sneeuw en ik kon gewoon zonder jas buiten lopen, en dat op de laatste dag van november!!
Ik denk alleen dat het wel weer kouder gaat worden (lees: sneeuwstormen) en het wordt alweer frisser buiten.

Vandaag heb ik trouwens ook nog even auditie gedaan voor een school toneelstuk, en me opgegeven om achter de schermen mee werken (voor wanneer ik geen rol krijg haha). Allemaal hartstikke leuke en positief dus!!
Heel veel kusjes vanuit een Ohio dat nu waarschijnlijk warmer is dan kikkerlandje Nederland!!

  • 04 December 2014 - 07:10

    Ellen:

    Goh Nerys, wat een heerlijk gezellige en drukke week weer! Zo leuk hoe je al die gewoontes daar leert kennen! Ik moet er niet aan denken dat iedereen zichzelf hier een rondleiding door het huis gaat geven als ze op bezoek zijn!! Hier is het misschien echt wel kouder op het moment, de winter is begonnen met temperaturen onder nul!
    Heel fijn weer een update van je te hebben kunnen lezen, dikke kus, je trotse mama!

  • 04 December 2014 - 09:18

    Cat-icorn:

    Hee liefste zusje!

    Wat een leuk verslag weer! Dat was alweer een super drukke week en zo vliegt de tijd voorbij natuurlijk.
    Heel grappig om te lezen dat gewoontes zo super anders zijn in andere landen. En dat terwijl Nederland en Amerika misschien nog niets eens de groote tegenpolen zijn van elkaar..

    Spannend voor dat toneelstuk! Mag je dan Shakespeare gaan doen? Hahahahaha

    Hele dikke kus vanuit een Nederland waar het gister de hele dag heeft gevroren..

  • 04 December 2014 - 10:04

    Maja:

    He meisje als ik jou verslagen lees brengt dat voor mij ook weer veel herrineringen terug van de tijd dat ik daar in de states was. Thanksgiving bijvoorbeeld de pompoentaart en de typiche amerikaanse gewoontes.leuk hoor ik merk dat je er een fijne tijd hebt, heel belangrijk vooral erg genieten en lekker blijven lopen want met al dat eten :-) dikke kus Maja

  • 04 December 2014 - 16:10

    Henk:

    Hoi princesje van me.

    Leuk om te lezen wat je allemaal mee maakt. Ik zie Amerika nu ook anders

  • 06 December 2014 - 07:19

    Fried:

    Hi Nerys.

    Super om te horen dat het allemaal zo lekker gaat. Gaaf dat je zoveel nieuwe mensen ontmoet. Dus volgens mij heb je het wel getroffen met de plek waar je uiteindelijk terecht bent gekomen. Maar ik begrijp ook wel dat het inititiatief van jouw kant vraagt. Petje af hoor. En nu op naar de kerst. Alvast heel veel plezier gewenst. Groetjes, je-inmiddels-ex-buurman.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 29048

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: