Overstappen, wachten en een ligbad - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu Overstappen, wachten en een ligbad - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

Overstappen, wachten en een ligbad

Blijf op de hoogte en volg Nerys

10 September 2014 | Verenigde Staten, Cleveland

Maandag was het dan zover, mijn high school jaar in de Vereenigde staten kon beginnen! De wekker vroeg, niks vergeten en op naar Schiphol. Na een file, waar ik doorheen ben geslapen, kwamen we uiteindelijk (op tijd!) aan op Schiphol!
Daar waren mensen van Afs, en nog twee andere Exchange studenten, Nienke en Mirthe, wie allebei in hetzelfde vliegtuig naar Londen zouden vliegen.
Eenmaal door de douane vonden we al gauw waar we heen moesten en konden we door de security voor het vliegtuig. (Dat duurde iets langer omdat ze dachten dat een cadeau voor mijn hostmom een ijzeren plaat was, maar het was een boek...) gelukkig konden we doorlopen.
In Londen moesten we afscheid nemen van Mirthe, omdat zij naar Houston zou vliegen. We hadden een krappe overstap en mochten doorlopen tot de security, waar een gigantische rij stond. Met twintig minuten waren we erdoor, en we hadden nog een half uurtje voordat de Gates gingen sluiten. We keken op de borden en vroegen aan een medewerker hoe we bij de juiste gate kwamen, we moesten met de trein! (London Heathrow is zo groot dat het een eigen metrostation heeft!!) toen moesten we nog een stuk lopen, en er waren nog twintig minuten op de klok... Gelukkig hebben we het gehaald (met nog tien minuten over...) en konden we wat drinken voordat we het vliegtuig ingingen. Na een lange vlucht en twee vliegtuigmaaltijden verder kwamen we aan in New York (J. F. K. Airport) en was er een AFS vrijwilliger die ons op ving. We wachtten even op Emily, een meisje dat uit Australië kwam, waarna we met een taxi naar het Hilton Hotel gebracht werden om daar te eten en te wachten totdat onze bus naar Pennsylvania en Ohio zou vertrekken. In het hotel waren een heleboel andere studenten en we hadden het heel gezellig samen!
Ook waren er een paar studenten die al langer in het hotel waren die vertelden dat boven het uitzicht heel mooi was, dus gingen we naar boven om de skyline van New York (inmiddels was het al donker) te bekijken, en alle lichten waren heel indrukwekkend :)
Om twaalf uur kon onze bus (eindelijk) vertrekken, en Emily, ik en Max (een Duitse jongen) gingen bij elkaar zitten, en hadden het heel gezellig. Na een hele nacht in de bus gezeten te hebben en een paar stops te hebben gemaakt was ik (na twaalf uur rijden) eindelijk bij mijn gastmoeder! Ze had een Bord gemaakt (ik zal proberen een foto up te loaden) en hondje Charlie meegenomen. We gingen gelijk wat papieren ophalen voor het aanmelden op school en daarna haalden we een salade voor Lunch.
Het huis is mooi, en ik heb een eigen slaapkamer, een extra kamer voor mijn kleren en een eigen badkamer (met ligbad!!!) er lopen overal eekhoorntjes hier en m'n gastmoeder is heel gezellig!

Ook zijn we naar het paard van m'n gastmoeder geweest, en haalden we een pizza om te eten. Morgen gaan we mijn school aanmelding compleet maken en maandag kan ik dan naar school!

Sorry dat m'n blog zo lang is, ik zal proberen hem wat korter te houden!
Kusjes!

• 10 September 2014 - 21:09

Ellen:

Lieverd wat een reis! En ik dacht nog wel dat London mee zou vallen....
    Ik ben trots op je hoor, dat je het zo goed gedaan hebt, super! En die verslagen, die hoeven echt niet korter hoor! ;-)

• 10 September 2014 - 22:05

Paul:

Mooi, mooi, goed aangekomen in ... Waar ben je nu precies, kunnen we t ff opzoeken in maps. Veel plezier met de start op high skool... Zal wel even wennen zijn.
    Leuk om je verslag te lezen v de reis. Hoeft echt ni korter.
    Grts Paul

• 10 September 2014 - 22:25

Danielle:

Wat fijn om te kopen dat je reis goed is gegaan, en dat je op zo'n fijne manier bent opgevangen door je gastmoeder. dat gaat vast helemaal leuk zijn komend jaar. nu lekker gaan genieten, heel veel plezier en ik hoop nog veel meer van dit soort leuke verhalen te lezen komende tijd!

groetjes danielle

• 11 September 2014 - 10:11

Esmee!!:

Hee lief!
    Wat leuk om zo je eerste reisverhalen te kunnen lezen:)
    En wat een leuke foto van jou en Irene!

Heathrow is enorm he! Gelukkig waren jullie ruim op tijd.

Heel veel pleaser op school vandaag en mandate voor het eggie!

Xxx

Ps. NEEEEEE GEEN KORTERE VERSLAGEN!

• 12 September 2014 - 01:14

Nerys Van Tent Becking:

Hi Paul!!

Ik zit vlakbij Cleveland, dat ligt tegen het Erie meer aan, in Ohio!

• 12 September 2014 - 16:03

Yolande:

Mooi Nerys! Veel plezier en houd ons op de hoogte. Leuk!!!

Dikke kus, Yolande

• 12 September 2014 - 16:03

Yolande:

Mooi Nerys! Veel plezier en houd ons op de hoogte. Leuk!!!

Dikke kus, Yolande

• 12 September 2014 - 18:27

Maja:

Nerys heel veel plezier in the USA

• 13 September 2014 - 08:52

Henk:

Hoi kanjer,
    Mooi zo'n verslag, is erg leuk om te lezen.
    Veel plezier op school maandag.
    Dikke kus

• 13 September 2014 - 13:43

Merel:

Suuuuper gaaf nerys !!! Kijk uit naar al je verhalen!!
    Avonturier van me :D kusjes Merel

• 14 September 2014 - 12:40

Marjolein:

Ha Nerys,
    Fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen! Was een hele ervaring zeg. Leuk dat we mee mochten genieten. Je verhalen moet je niet korter maken anders missen we misschien iets en dat willen we niet!

Geniet ervan! Kusjes van ons alle vier. Leo, Marjolein, Puk en Nik

• 14 September 2014 - 19:18

Serdil:

Hee lieve schat!!
    Hoop dat je t ontzettend naar je zin hebt daar! Hou ons op de hoogte!
    Dikke knuffel!

• 15 September 2014 - 17:47

Ines:

Nerys lieffieee! Super vet allemaal, geniet ervan! Vergeet niet vaak te posten, ben benieuwd. Je gastmoeder ziet er heel lief uit! Kusss

• 28 September 2014 - 18:38

Conny Zwetsloot:

Wat leuk Nerys! Niet inkorten hoor! Ik geniet van dat gratis meereizen! Heel veel plezier!

• 04 Oktober 2014 - 23:07

Trudy Van Gerven:

wat een belevenis Nerys, zo'n reis!! als je terugkomt loopt er een heel wat ervarener, zelfbewust meisje door onze stal... Groetjes, Trudy.