AFS unite - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu AFS unite - Reisverslag uit Cleveland, Verenigde Staten van Nerys Tent Becking - WaarBenJij.nu

AFS unite

Door: Nerys

Blijf op de hoogte en volg Nerys

29 Januari 2015 | Verenigde Staten, Cleveland

Alweer een week voorbij gevlogen, de tijd gaat zo snel!
Afgelopen week heb ik (weer) een heleboel gedaan!!
Zo ging ik vrijdag met Marta en Lucy gezellig afspreken, waarbij we series gingen kijken! De volgende dag, zaterdag, hadden we met de AFS groep van oost en west Cleveland afgesproken (niet vanuit AFS zelf) om te gaan schaatsen op de ijsbaan in de stad! Hier is de stad heel anders dan dat hij in Nederland is! Er zijn geen winkeltjes, geen straatjes vol met kleine cafeetjes enzovoorts. Ze hebben hier vooral industrie in de stad, en sportstadiums!
Gelukkig was de schaatsbaan in een iets gezelligere omgeving, namelijk waar alle musea zijn! We waren met een groep van elf personen, waarvan tien studenten waren (uitwisselingsstudenten) en een gastzusje van een meisje uit Italië. Het was zo gezellig!
De schaatsbaan is een buitenschaatsbaan die ze speciaal opzetten in de winter! Het ijs is met een project gemaakt en is nep-ijs! Want soms is het ineens heel warm hier, andere dagen ijs en ijskoud! Maar wanneer het warm is zou het ijs kunnen smelten....
Na het schaatsen hadden we zin om met z'n allen lekker watje gaan drinken en liepen we naar een cafeetje (ze zijn wel te vinden...) (dit was trouwens eigenlijk bedoelt voor universiteit studenten, om te leren, normale cafeetjes waren wel heel ver weg). Daar was een vrouw, die door onze verhalen er al gauw achter kwam dat wij een AFS groep moesten zijn! Ze vertelde dat ze meer dan 40 jaar gelden zelf een uitwisselingsstudente was geweest in Oostenrijk! Ook nodigde ze ons uit om snel naar een speciaal filmhuis te gaan, waar ze internationale films draaien! (Natuurlijk zeiden we ja!)
Daarna hadden we (Helena uit Frans-België, Stina uit Zweden en Marta uit Italië en ik) bij Marta afgesproken en hadden we weer superveel lol!

Op zondag was er een gigantische laag sneeuw, maar Marta en ik hadden besloten dat we wilden wandelen, dus deden we dat maar :p
Extra dikke jassen aan en gaan! Ookal was het koud, en kwam de sneeuw soms wel bijna tot de knieën, het was prachtig in de natuur en zeker de moeite waard!

Nu op maandag hadden we de hele avond een oefen-avond voor de one-acts, wat erg leuk was! Wel vermoeiend en een gigantisch lange dag op school! (Om 6.40 de deur uit en pas om 21.00 thuis...) morgen nog zo'n dagje en dan vrijdag en zaterdag de uitvoeringen!!
Ook was gisteren de verjaardag van Irene! Ik had allemaal cadeautjes gekocht, en daar was ze erg blij mee! (Ze wilde het eigenlijk niet vieren, maar ze waardeerde het dan toch wel heel erg)
Ook had ik boodschappen gedaan om op haar verzoek lasagne te maken! De lasagne was goed gelukt, waar ik blij om was, omdat ik een beetje moest improviseren zonder recept!
Karen, een vriendin van haar, kwam ook nog langs met een verjaardagstaart en zo was het toch een gezellige verjaardag voor Irene!

En dan vandaag... De Shakespeare competitie was eindelijk aangebroken! Ookal had ik niet meegedaan uiteindelijk, ik had simpelweg geen tijd om het stuk te leren (in het oud-Engels), was ik wel bij elke bijeenkomst geweest, dus was ik erg benieuwd wie zou winnen! De gastzus van Stina won (voor het vierde jaar op rij) en miss Papakonstantinou had voor iedereen een certificaat gemaakt voor het meedoen! Ze had er ook eentje voor mij gemaakt, omdat ze vond dat ik er net zo goed bijhoor! Zo lief! :)
Na de wedstrijd aten we pizza op school, wat de school had besteld, en waren we nog gezellig aan het kletsen!

Dit was het weer! Ik zal jullie snel vertellen hoe de one-acts gingen (Fingers crossed dat het allemaal goed zal gaan!) en tot die tijd een dikke kus en knuffel vanuit een nog steeds ijskoud Ohio!

  • 29 Januari 2015 - 07:14

    Ellen:

    Hoi Nerys,
    Wat een heerlijke hoop gezelligheid weer! Zo leuk dat jullie als AFS groep ook zo'n gezellig contact hebben. En wat leuk dat jullie dan een AFS-er van de vorige eeuw tegen het lijf lopen!
    Ik wens je heel veel succes met je one-act! Jammer dat we niet kunnen komen kijken!

    Wij maken ons nu ook op voor een echt stukje winter; er staat een heuse sneeuwstorm op het programma voor vandaag!

    Blijf genieten schatje,
    Dikke kus en knuffel, mama

  • 29 Januari 2015 - 07:14

    Ellen:

    Hoi Nerys,
    Wat een heerlijke hoop gezelligheid weer! Zo leuk dat jullie als AFS groep ook zo'n gezellig contact hebben. En wat leuk dat jullie dan een AFS-er van de vorige eeuw tegen het lijf lopen!
    Ik wens je heel veel succes met je one-act! Jammer dat we niet kunnen komen kijken!

    Wij maken ons nu ook op voor een echt stukje winter; er staat een heuse sneeuwstorm op het programma voor vandaag!

    Blijf genieten schatje,
    Dikke kus en knuffel, mama

  • 29 Januari 2015 - 09:21

    Esmee:

    Goedemorgen lief!

    Wat leuk dat jullie als AFS groep ook zonder de organisatie afspreken!
    Klinkt super gezellig om zo met elkaar te gaan schaatsen! Waren dat van die witte platen?

    Wat fijn dat je lasagne zo goed was gelukt! Hij zag er ook erg lekker uit.

    Wat mama al zei; jammer dat we niet bij je one act kunnen zijn! Dat had ik graag willen zien

  • 29 Januari 2015 - 09:23

    Esmee:

    Nou plaatst hij maar de helft van m'n reactie...

    Stom zeg..

    In ieder geval; succes in de winterwereld! En we appen/skypen/snapchatten snel weer! Xxxxxx

  • 29 Januari 2015 - 20:26

    Lonneke:

    Klinkt goed Nerys! Zo te horen vermaak je je daar goed!! Veel plezier nog! Genieten want voor je het weet ben je weer terug ;-)
    Groetjes Lonneke

  • 29 Januari 2015 - 22:01

    Henk:

    Hoi prinsesje van me.
    Veel succes morgen en zaterdag.

    Kusssss

  • 02 Februari 2015 - 12:19

    Annemarie:

    Lieve Nerys,

    Wat goed dat je ons zo trouw op de hoogte houdt van al je belevenissen daar in het koude Ohio. Zo kunnen we een klein beetje meegenieten van alles wat jij daar meemaakt. Veel succes met je one-act, je maakt er vast wat moois van. Dat lezen we volgende week dan wel weer. Dikke kus van mij en alle andere Koppertjes! Annemarie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nerys

Actief sinds 10 Sept. 2014
Verslag gelezen: 322
Totaal aantal bezoekers 29015

Voorgaande reizen:

08 September 2014 - 20 Juli 2015

High school Year America!!

10 September 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: